Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Havacılık gizemleri

MALEZYA - Malezya Havayolları'na ait MH370 sefer sayılı uçağın on yıl önce 239 kişiyle birlikte kaybolması dünyanın en büyük havacılık gizemlerinden biri olmayı sürdürüyor.

Boeing 777 tipi uçağı 8 Mart 2014 tarihinde Kuala Lumpur'dan Pekin'e giderken sırra kadem basmıştı. Uydu verilerinin analizi uçağın muhtemelen Hint Okyanusu'nun güneyinde, Avustralya'nın batısı açıklarında düştüğünü gösteriyor ancak yapılan iki büyük arama çalışmasında kayda değer bir bulguya ulaşılamadı.

Uçaktan gelen son mesaj Kuala Lumpur'dan Pekin'e gitmek üzere havalandıktan yaklaşık 40 dakika sonra geldi. Kaptan Zaharie Ahmad Shah, uçak Vietnam hava sahasına girerken "İyi geceler" mesajını gönderdi. Kısa bir süre sonra transponderi kapatıldı, bu da uçağın takip edilemeyeceği anlamına geliyordu.

Askeri radar, uçağın uçuş rotasını terk ederek Malezya'nın kuzeyi ve Penang adası üzerinden geri döndüğünü ve ardından Endonezya'nın Sumatra adasının ucuna doğru Andaman Denizi'ne çıktığını gösterdi. Daha sonra güneye döndü ve tüm irtibat kesildi. Arama faaliyetleri sonuçsuz kaldı

Malezya, Avustralya ve Çin, bir Inmarsat uydusu ile uçak arasındaki otomatik bağlantı verilerine dayanarak Hint Okyanusu'nun güneyinde 120 bin kilometre karelik bir alanda su altı arama çalışması başlattı.

Yaklaşık 143 milyon dolara mal olan arama çalışmaları, iki yıl sonra Ocak 2017'de uçağın izine rastlanamaması üzerine sonlandırıldı. Malezya 2018'de ABD'li keşif firması Ocean Infinity'nin üç aylık bir arama teklifini kabul etti. Bu arama, hedef alanın kuzeyindeki 112 bin km karelik alanı kapsadı ve Mayıs 2018'de başarılı olunamaması nedeniyle sonlandırıldı.

Afrika kıyıları boyunca ve Hint Okyanusu'ndaki adalarda 30'dan fazla uçak parçası toplandı, ancak sadece üç kanat parçasının MH370'e ait olduğu doğrulandı. Parçalar, uçağın olası konumunu belirleme umuduyla denizde sürüklenme modeli analizinde kullanıldı.

MH370'in kaybolmasıyla ilgili olarak Temmuz 2018'de yayınlanan bin 495 sayfalık raporda, Boeing 777'nin kontrollerinin muhtemelen kasıtlı olarak manipüle edilerek rotasından çıkarıldığı, ancak araştırmacıların bundan kimin sorumlu olduğunu belirleyemediği belirtildi. Raporda ayrıca Kuala Lumpur ve Ho Chi Minh City hava trafik kontrol merkezlerinin yaptığı hatalar vurgulandı ve olayın tekrarlanmaması için tavsiyelerde bulunuldu.

Araştırmacılar MH370'e ne olduğu konusunda herhangi bir sonuca varmaktan kaçınarak bunun uçağın enkazının bulunmasına bağlı olduğunu belirtti.