Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Batık gemi "hatıra olsun"cuların bozgununa uğruyor!

Antalya'nın Kemer ilçesi açıklarında Birinci Dünya Savaşı'nda batırılan Fransız savaş gemisi "Paris 2", yerinin keşfi ile dalış noktası haline geldi. Dalış için gelenlerse hatıra için gemiden parça koparıp, batığa zarar veriyor.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Antalya'nın Kemer ilçesi açıklarında Birinci Dünya Savaşı'nda batırılan Fransız savaş gemisi "Paris 2", yerinin keşfi ile dalış noktası haline geldi. Dalış için gelenlerse hatıra için gemiden parça koparıp, batığa zarar veriyor.

Kemer açıklarında Birinci Dünya Savaşı sırasında Topçu Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul Aker tarafından batırılan Fransız savaş gemisi Paris 2'nin yeri, 1995 yılında keşfedildi. Üzerinde bazı mühimmatları da bulunan 50 metre boyundaki gemi, keşfedilmesi sonrası önemli dalış noktalarından biri oldu.

Her yıl yüzlerce turist, Kemer'e gelip, batık alanında dalış yapıyor. Kısa zaman önce Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Sualtı Topluluğu üyeleri de batığın bulunduğu alanda dalış gerçekleştirdi. Ekip, ayrıca geminin burnundaki açılmayı kayıt altına aldı.

Akdeniz Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mehmet Gökoğlu, "Geminin üzerinde fayansları var. Her yıl o fayansları sayardık. Bu sene azaldığını gördük. Bazı kişiler hatıra amacıyla gemiden bazı objeler alıyor" dedi. 



Gökoğlu, batığın keşfedilmesinin ardından burnuna tekneler bağlandığını, bu durumunda burun kısmında zorlanmaya neden olduğunu bildirdi. Batığın bulunduğu konum ve derinlik nedeniyle dalış turizmi açısından dünyanın önemli yerlerinden biri olduğunu belirten Prof. Dr. Gökoğlu, şunları söyledi:

"Bazı cephaneleri hala üzerinde ve ambarlarında duruyor. Batık daha önce orijinal hali ile kumun üzerinde oturuyordu. Batık keşfedildiğinden bu yana geminin burnuna tekneler bağlanıyor. Şamandıra da burnunda bağlı. Bağlanan tekneler nedeniyle burun tarafında zorlanma var. Bunun yanlış olduğunun anlaşılması ile ön tarafına 2 tonoz atıldı. Akıntı ile tonozun etrafı boşaldı ve geminin ön tarafı tonozların üzerinde duruyor. Ön taraf yıpranmış ve kopmak üzere." 

"BATIK ZAMANLA YIPRANIYOR"

Gökoğlu, geminin üzerinde fayansları olduğunu, her yıl o fayansları saydıklarını ve bu sene fayans sayısının azaldığını kaydetti. Bazı kişilerin hatıra amacıyla gemiden bazı objeler aldığını anlatan Gökoğlu, "Batığın üzerinde balıkçıların denize attığı ağlar da duruyor. Bu ağların gemiye zarar vermeden alınması gerekiyor. Burayı koruduğumuz sürece dünyanın en önemli dalış merkezlerinden biri haline getirebiliriz. Batık, yapay resif görevi görüyor. Geminin üstünde birçok deniz canlısı var. Burayı korumamız gerekiyor. Batık zamanla yıpranıyor. Bu yıpranmayı hızlandırıcı etkileri ortadan kaldırmamız gerekiyor" diye konuştu.