Victoria's Secret, ikonik defilesi Cher'in sahne alacağı etkinlikle geri dönüyor.
Victoria's Secret, ikonik defilesi Cher'in sahne alacağı etkinlikle geri dönüyor.
Telefon patlatması 21 yıl önce Kurtlar Vadisi'nde işlenmiş
Telefon patlatması 21 yıl önce Kurtlar Vadisi'nde işlenmiş
Robert De Niro'nun mezar taşı
Robert De Niro'nun mezar taşı
Gece Müzeciliği konserleri başlıyor
Gece Müzeciliği konserleri başlıyor
123456789
Victoria's Secret, ikonik defilesi Cher'in sahne alacağı etkinlikle geri dönüyor.
Victoria's Secret, ikonik defilesi Cher'in sahne alacağı etkinlikle geri dönüyor.
Telefon patlatması 21 yıl önce Kurtlar Vadisi'nde işlenmiş
Telefon patlatması 21 yıl önce Kurtlar Vadisi'nde işlenmiş
Robert De Niro'nun mezar taşı
Robert De Niro'nun mezar taşı
Gece Müzeciliği konserleri başlıyor
Gece Müzeciliği konserleri başlıyor
123456789

"Sayımız artırılsın, kurallar çiğnenmez"

Merkezi İstanbul'da bulunan FTM Derneği Yönetim Kurulu üyesi ve Basın Sözcüsü Halis Kahraman, son zamanlarda meydana gelen kazaların trafik polisinin az olmasından kaynaklandığını söyledi. Kahraman, "Denetimden görevli polis sayısı çok yetersiz. Polis kazaya mı baksın denetim mi yapsın? Çok kaza olduğu için polis denetime zaman ayıramıyor. O boşluğu biz dolduruyoruz ama çoğu kişi bizim varlığımızdan habersiz" diye konuştu.

İleyda Özmen

ANKARA- Merkezi İstanbul'da bulunan Fahri Trafik Müfettişleri (FTM) Derneği Yönetim Kurulu üyesi ve Basın Sözcüsü Halis Kahraman, son zamanlarda meydana gelen kazaların trafik polisinin az olmasından kaynaklandığını söyledi. Kahraman, "Denetimden görevli polis sayısı çok yetersiz. Polis kazaya mı baksın denetim mi yapsın? Çok kaza olduğu için polis denetime zaman ayıramıyor. O boşluğu biz dolduruyoruz ama çoğu kişi bizim varlığımızdan habersiz" dedi.

Basın Sözcüsü Kahraman, yaşanan kazalarda trafik polisinin yetersiz sayıda olmasına dikkat çekti ve fahri trafik müfettişi hakkında GAZETE DURUM'a şu değerlendirmelerde bulundu:

Yaşanan kazalar trafik polisinin az olmasından kaynaklanıyor

Yaşanan kazalar trafik polisinin az olmasından kaynaklanıyor. Denetimden görevli polis sayısı çok yetersiz. Trafik polisinin olmadığı yerlerde fahri trafik müfettişleri görev yapıyor. Vatandaşa uyarılar yapıyoruz. Çoğu kişi bizim varlığımızdan habersiz. 36 bin kişinin trafik denetimine katıldığını kamuoyuna duyurmak istiyoruz. Türkiye genelindeki FTM sayısı 36 bin. Bunun 5 bini İstanbul'da. Hangi ilde açık kontenjan yani ihtiyaç varsa ona göre, o ilde müfettiş görevlendirmesi yapılıyor. Örneğin, İstanbul da 2022 Ocak ayı verilerine göre, trafiğe kayıtlı araç sayısı yaklaşık 4 milyon 700 bin civarında. Müfettiş sayısının en üst sayısı 9 bin 400 olması gerekiyor. Ancak, İstanbul'da görevli müfettiş sayısı yaklaşık 5 bin civarında. Bu sayı artırılmalı.

Ne kadar çok müfettiş o kadar çok denetim ve ceza geliri 

İstanbul'dan fahri trafik müfettişi olmak için müracaatta bulunan binlerce aday var. Çok sayıda aday olmasına rağmen İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından müracaatta bulunan istekli adaylara görevlendirme onayı verilmiyor. Binde ikiyi binde dokuz yapsınlar hatta binde 20 yapsınlar. FTM'nin sayısını kısıtlamanın mantığı nedir? Sanki maaş mı veriyorlar? Devlete faydalarından gayrı ne yükü var? Ne kadar çok müfettiş o kadar çok denetim ve ceza geliri. Türkiye genelinde 36 bin yerine müfettiş sayısı 100 bin olsun. Trafik denetimi daha etkin yapılmış olur. Tabii ki araç sürücüleri akıllanıp trafik kural ihlallerini bırakana kadar... Amaç buysa neden sınırlama koymuşlar? Bakan Soylu'dan Türkiye genelinde ihtiyaç duyulan illerde müfettiş görevlendirmesi acilen yapmasını bekliyoruz.

Fahri müfettişlerin, devlete hiçbir külfeti yok 

Müfettiş adayları arasında hakim, savcı, doktor, avukat, mühendis, bankacı, gazeteci, asker gibi çeşitli meslek gruplarına mensup insanlar var. Hepsi de yüksekokul mezunu. Çünkü Fahri Trafik Müfettişi olmak için, adayların 40 yaşını doldurmuş, en az iki yıllık yüksekokul mezunu ve en az 10 yıllık ehliyet sahibi olması gerekiyor. Son 5 yıl içinde de ciddi bir trafik cezasına karışmamış olması lazım. Çünkü Türkiye genelinde ihtiyaç duyulan il ve ilçelerde görev üstlenerek, trafik kolluk görevlilerinin bulunmadığı noktalarda trafik denetimi yapacak olan bu fahri müfettişlerin, devlete hiçbir külfeti yok. Ne maaş alıyorlar ne de sigorta gibi talepleri var, tamamen gönüllüler ordusu. Trafikte magandaları önlemenin bundan daha güzel yolu olur mu?