Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

"Kazaların sebebi şoför sorunu ve ekonomik faktörler"

TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, Gaziantep'te 15 kişinin öldüğü kazada otobüs sürücüsünün hatalı olduğunu vurgulayarak, "Bu kazaların sebebi şoför sorunu ve ekonomik faktörlerdir. Nitelikli şoför yetişmiyor. Gördüğüm kadarıyla Gaziantep'teki kazada şoför kusuru var. Çünkü aracı hızlı kullanılıyordu" dedi.

İleyda Özmen

ANKARA- Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, Gaziantep'te 15 kişinin öldüğü kazada otobüs sürücüsünün hatalı olduğunu vurgulayarak, "Bu kazaların sebebi şoför sorunu ve ekonomik faktörlerdir. Nitelikli şoför yetişmiyor. Sektörün kazancı yetersiz olduğu için şoförlere tatmin edici ücret verilemiyor. Bunlardan dolayı kazalar artıyor. Gördüğüm kadarıyla Gaziantep'teki kazada şoför kusuru var. Çünkü aracı hızlı kullanılıyordu" dedi.

Gaziantep'te geçtiğimiz günlerde bir otomobilin şarampole yuvarlanması sonucu olay yerine gelen ekiplere otobüs çarptı, toplam 15 kişi öldü. Gaziantep’teki kazanın bir benzeri, saatler sonra Mardin’in Derik ilçesinde meydana geldi, burada da 20 kişi hayatını kaybetti. TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, kazaların nedenlerini GAZETE DURUM'a şöyle değerlendirdi:

Kazaların sebebi şoför sorunu ve ekonomik faktörler: Türkiye'de ve dünyada çok ciddi bir şoför sorunu var. Maalesef 35 kişi hayatını kaybetti. Bu kazaların sebebi, şoför sorunu ve ekonomik faktörlerdir. Yani gelir düzeyi düşük olduğu için kimse gelmiyor, nitelikli şoför yetişmiyor. Sektörün kazancı yetersiz olduğu için şoförlere tatmin edici ücret verilemiyor. Bunlardan dolayı kazalar artıyor. Gördüğüm kadarıyla da diğer tarafta da şoför kusuru var. Çünkü hızlı araç kullanılıyordu.

Sektör için “can” alıcı bir konu: İçişleri Bakanlığı'nın denetim başlatmasını talep ettik. Daha doğrusu Bakanlık denetimleri başlattı. Ulaştırma Bakanlığı'na teşekkür ediyoruz. Çünkü bizim sektör için “can” alıcı bir konu. Sektörün en büyük sorunu da şoför sorunu olmaya devam ediyor. Şoförlerin asgari ücretinin 7 bin 500 TL olması gerekiyor. Aksi takdirde şoför bulmakta zorlanacağız. Bu sorunların çözümü, şoförlerin çalışma koşullarını ve ücretlerini iyileştirmekten geçiyor. İçişleri Bakanlığı, telefon kullanılmaması, araçların frenlerinin kontrol edilmesi gibi maddeleri de denetim kapsamına aldı. Tekrar söylüyorum, şoför sorunu diğer sorunlara göre çok daha büyük bir sorun.

Bakanlık denetleyecek

İçişleri Bakanlığı, son günlerde yaşanan çok ölümlü kazaları önlemek amacıyla özellikle otobüs kontrol ve denetimlerini artırma kararı aldı. Denetimlerde en çok dikkat edilecek hususlar şu şekilde:

Lastik kontrolü, takograf teknik kontrolü, sürücü çalışma süreleri kontrolü, direksiyondaki şoförün kaç saat araç sürdüğü, yolcuların emniyet kemeri kontrolü ve anonsla uyarı yapılması, kaza önlem malzemeleri, far ve stop kontrolü, fren kontrolü, direksiyonda telefon kullanıp kullanılmadığı konusunda yolculardan bilgi edinilmesi ve telefon kullanılması durumunda “Alo trafik” hattına şikâyet edilesi uyarısı ve takograf hız kontrolü.