Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Otomobilde ikinci el tartışması

İkinci el araç satıcıları, Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan sıfır araçlarda ilk tescil sonrasında 6 ay ve 6 bin kilometre koşulu getiren yönetmeliğin iptali istemiyle dava açacağını duyurdu.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Genel Başkanı Aydın Erkoç, sıfır araçlarda ilk tescil sonrası 6 ay 6 bin kilometre satış sınırlaması getiren düzenlemenin Anayasa’nın 49. maddesine aykırı olduğu gerekçesiyle dava açacaklarını duyurdu. Erkoç, 70 bin motorlu araç satıcısının görmezden gelinerek, sektörün görüşleri alınmadan yapılan düzenlemenin ve mevcut sorunların çözümüne katkı sunmayacağını iddia etti.

Türkiye’de 70 bin kayıtlı motorlu araç satıcısı bulunduğunu belirten Erkoç, "Defaatle söylediğimiz gibi otomobil bayileri, motorlu araç satıcılarına kullanılmamış araç satamıyor, fatura kesmesi yasak. 70 bin kayıtlı işletme, bu işletmelerde çalışanlar, aileleri görmezden gelinerek alınan bu kararı kınıyoruz. Mevcut sıkıntılara günah keçisi olarak devlete vergisini ödeyen, yanında personel çalıştıran, ekmeğinin peşinde olan motorlu araç satıcıları gösterilmeye çalışılıyor; bu hukuka da vicdana da sığmaz. Yaşanan sorunları, fiyatlardaki yükselişin nedenlerini hepimiz biliyoruz" dedi.

Sektörde yaşanan ciddi sorunlar olduğunu vurgulayan Erkoç, Maliye Bakanı Nurettin Nebati'nin "arz talep dengesini bozan, kayıt dışı ekonomi oluşmasına sebebiyet veren 100 bin mükellefin radara takıldığı" açıklamasını da eleştirerek,  "Bizler yetki belgesine sahip, devlete vergisini ödeyen ve mesleği kurumsal çerçevede layıkıyla icra etmeye çalışan esnaf olarak yıllardır kayıtlı olmayan, vergi ödemeden merdiven altı yöntemlerle araç alım satımı yapan kişilerin piyasa dengesini bozduğunu hatırlatarak bunun mücadelesini veriyoruz. Yönetmelik değişikliği bireyleri kapsamıyor. Yeni düzenleme ile bu kişiler nasıl engellenebilecek? Bununla birlikte sektör sorunlarıyla mücadele etmeye çalışan etik çerçevede işini yapan motorlu araç satıcıları günah keçisi ilan edilmeye çalışılıyor. Oysa ki hâlihazırda zaten bayilerden araç alamayan motorlu araç satıcıları bu konunun da tamamen dışında. Kayıt dışı çalışan ve araç alım satımını iş haline getiren kişiler için tedbir alınmalı" diye konuştu.

Türkiye’de yıllık yaklaşık 750 bini sıfır, 8 milyon 250 bini ikinci el olmak üzere toplam 9 milyon araç satıldığını anımsatan MASFED Başkanı Erkoç, ülke genelinde yapılan sıfır ve ikinci el araç satışlarının sadece 5’te 1’inin bayi ve yetkili motorlu araç satıcıları tarafından gerçekleştirildiğini geri kalan kısmın ise kayıt dışı, işle alakası olmayan kişilerce yapıldığını söyledi.

Fiyatların düşmesi ve piyasanın dengeye kavuşması için kalıcı ve köklü çözümler gerektiğini ifade eden Erkoç, "Üretim, döviz kuru, tüketicinin finansmana erişimde zorluk yaşaması ve yüksek faiz, vergiler gibi çözüm bekleyen pek çok etken var . Yeni düzenleme kapsamına girmeyen bireyler, kayıtsız kişiler araç alıp satmaya devam edecektir, yetkili satıcıların ve bakanlığın bu duruma da çözüm getirmesi gerekir ki fiyatlardaki şişmenin de önüne geçilebilsin. Bakanlığın, ikinci el motorlu araç satıcıları olarak bizim de önerilerimizi ve görüşümüzü dikkate alması sorunun çözümüne katkı sağlar" dedi.