Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Sürüklenerek batan gemi, "yüzdürüldü"

İskenderun Körfezi'nde mart ayında yaşanan fırtına nedeniyle iskeleye bağlı halatlarının kopması üzerine sürüklenerek karaya oturan MORAZ adlı kuru-sıvı yük gemisi, kurtarılarak yüzdürüldü. Söküm için İzmir'e götürülmesi planlanan geminin 45 günlük çalışmayla yüzdürülebildiği öğrenildi.

Akın Bodur

İSKENDERUN- İskenderun Körfezi'nde mart ayında yaşanan fırtına nedeniyle iskeleye bağlı halatlarının kopması üzerine sürüklenerek karaya oturan MORAZ adlı kuru-sıvı yük gemisi, kurtarılarak yüzdürüldü. Söküm için İzmir'e götürülmesi planlanan geminin 45 günlük çalışmayla yüzdürülebildiği öğrenildi.

125 metre uzunluğunda, 20 metre genişliğinde ve 9.444 DWT'lik MORAZ gemisi, çapa halatının fırtına nedeniyle kopması üzerine bağlı olduğu İskenderun'daki Yazıcı İskelesi'nde sürüklenerek, bölgedeki kayalıklarda karaya oturmuştu. Sürüklenme sonrasında geminin su aldığı belirlenmişti. İskenderun Liman Başkanlığı, gemiyi kurtarmak için sevk ettiği römorkörler, geminin kurtarılmasını sağlayamamıştı. 

İskenderun Körfezi'nde sürüklenerek karaya oturan gemiye ilişkin Denizcilik Genel Müdürlüğü'nün, 11 Mart 2022 tarihli sosyal iletişim sitesinden yapılan fotoğraflı paylaşımında şu ifadelere yer verilmişti:

"AAKKM'ye gelen ihbarda Gabon Bayraklı MORAZ gemisinin İskenderun Yazıcılar İskelesi'nde hava muhalefeti nedeniyle halat kopararak karaya oturduğu ihbarı alınmıştır. Geminin makine dairesinden su aldığı belirlenmiş olup ilgili tüm birimler ile gerekli çalışmalar başlatılmıştır."


Su alan yerlere sacdan yama yapıldı

1995 yapımı olan 7 bin 617 grostonluk MORAZ adlı geminin kurtarılma çalışmasını yapan Detek Deniz Teknolojisi'nin kaptanı Mustafa Çankaya, geminin su alması nedeniyle yüzmesine engel olan bölgelere sacdan yamaları kaynak yaparak, su geçirgenliğini durdurarak minimuma indirdiklerini söyledi. 

45 günlük çalışmayla yüzdürülmüş

1985 yılından bu yana çeşitli bölgelerde farklı ebatlardaki gemi, yat ve deniz vastalarını sudan çıkarma ve yüzdürme işlemi yaptıklarını anlatan kaptan Çankaya, "Bizden önce 3 ayrı firma çalışma yapmış ama gemiyi yüzdürememiş. Firma çalışanlarımız gemiyi 45 günlük çalışmayla yüzdürebildi" dedi. Yüzer hale gelen gemiyi su sızdırmaz duruma getirmeye çalıştıklarını anlatan Çankaya, armatörün gemiyi söküm için İzmir Aliağa'daki gemi söküm merkezine götürmeye çalıştığını ifade etti. Geminin çekilerek Aliağa'ya götürülmesinin planlandığı ve 28-29 Ekim tarihlerinde İskenderun'dan İzmir'e hareket edilmesinin planlandığını anlatan Çankaya, gemiyi karadan çıkarma ve yüzdürme işleminin 600 bin dolar ile 800 bin dolar arasında bir maliyetinin olduğunu, sökülüp satılmasından ise 1 milyon 500 bin dolar gibi bir paranın elde edilebileceğini söyledi.