Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Batan gemiden 44 konteyner çıkarıldı

İskenderun Limak Port'ta bağlı olduğu 4 No'lu rıhtımda yük aldığı sırada batan Togo bayraklı ve M/V Sea Eagle (Deniz Kartalı) adlı kargo gemisini çıkarma çalışması sürüyor. Geminin batması sırasında denize düşen 24 konteynerin ardından geminin ambarındaki diğer konteynerler de çıkarıldı.

Akın Bodur

İSKENDERUN- İskenderun Limak Port'ta bağlı olduğu 4 No'lu rıhtımda yük aldığı sırada batan Togo bayraklı ve M/V Sea Eagle (Deniz Kartalı) adlı kargo gemisini çıkarma çalışması sürüyor. Geminin batması sırasında denize düşen 24 konteynerin ardından geminin ambarındaki diğer konteynerler de çıkarıldı. Batışı sonrası liman içerisindeki gemi trafiğini değiştiren 88,6 metre uzunluğunda ve 15,7 metre genişliğindeki 3 bin 120 grostonluk Sea Eagle gemisinin denizdeki batığı nedeniyle, rıhtımın sadece ön ve arka tarafında işlem yapabilecek küçük gemiler alınabilmiş, büyük gemiler ise diğer rıhtım ya da iskeleye yönlendirilmişti.

Batık geminin ambarındaki konteynerler çıkarıldı

M/V Sea Eagle kargo gemisini çıkartma ihalesini alan İstanbul merkezli ARAS Salvage firması, İskenderun'daki çalışmasına geminin ambarındaki 44 konteynerin çıkarılması işlemini de tamamladı. Ambardaki konteynerlerin sonuncusu olan 44'üncü konteyner da bugün çıkarıldı ve geminin ambarı tamamen boşaltıldı.

Konteynerlerde neler var?

Gemi ambarındaki konteyeırlerde un, Antep fıstığı, tavuk salamı, enerji içeceği, ayçiçeği yağının bulunduğu ve bunların batma sonrası bozulduğu öğrenildi. Ambardaki konteynerlerin çıkarılmasının ardından batık gemiyi yüzdürme çalışmasına başlanılacağı öğrenildi.

Batık, yüzdürülmeye çalışılacak

İstanbul'dan İskenderun'a getirilen 2 vinçli duba, gemiyi çıkartma işlemine yarından itibaren başlayacak. 250 tonluk Alpaslan 2 adlı vinçli duba ile 130 tonluk Cesur adlı vinçli duba yardımıyla yarından itibaren geminin boş alanlarına hava basılacağı, ters duran geminin düzeltilerek yüzdürülmesine geçileceği öğrenildi. Bu işlemlerin birkaç hafta sürmesi bekleniyor.

Çıkartma işleminin maliyeti 6 milyon dolar

Geminin armatörü ve sigorta şirketi tarafından ayrı ayrı alınan ve ardından tek elde toplanması kararı verilen çıkartma ihalesi teklifleri sonucu, batık Sea Eagle kargo gemisinin çıkarılma işlemi ARAS Salvage firmasına verilmişti. Çıkartma işleminin 6 milyon dolara mal olması bekleniyor. İskenderun'a gelen ARAS Salvage firması, İskenderun'a Limak Port'ta gelerek çalışmalarını sürdürüyor. 13'ü İSAT Su Altı Teknolojileri Şirketinde görevli dalgıç olmak üzere 25 personelin görev yaptığı batık gemi Sea Eagle gemisini çıkarılması işlemi için, hava muhalefetli 40 gün süre verilmişti.

18 Eylül Pazar günü saat 02.30 dolaylarında yükleme sırasında batan Sea Eagle'nın, yükleme hatasından kaynaklı olarak battığı ve hatalı yüklemenin fark edilip, geminin yan yatmaya başlaması üzerine gemiye yüklenen konteynerlerin tekrar rıhtıma alınmaya çalışıldığı ancak bunun batmasına engel olamadığı öne sürülmüştü. Gemi batarken denize düşen 24 konteyner ile batıktaki 63,5 ton diesel oil ve 1 ton yağ çıkarılmıştı.

Denizcilik Genel Müdürlüğü, eski İskenderun Limanı olan LimakPort'ta bağlı Sea Eagle adlı konteyner gemisinin yük ağırlık dağılımındaki dengesizlik nedeniyle sancak tarafına meyil vermesi ve gemiyi dengeye getirme çalışmalarının sonuç vermemesi üzerine geminin bulunduğu yerde yan yatarak battığını açıklamıştı. Denizcilik Genel Müdürlüğü'nün yaptığı açıklamada, "İskenderun Limanı'nda bağlı Sea Eagle isimli konteyner gemisi yük ağırlık dağılımındaki dengesizlik nedeniyle sancak tarafına meyil vermiş, gemiyi dengeye getirme çalışmaları sonuç vermemiş olup bulunduğu yerde yan yatmak suretiyle batmıştır" ifadesine yer verilmişti.