Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Fethiye Babadağ'dan Antalya Konyaaltı'na uçtu

Fethiye Babadağ'dan yamaç paraşütü ile havalanan Akif Emre Gürer, 143 kilometre yol katedip, Antalya'nın Konyaaltı sahiline inen Gürer, "Önceki yıllarda da denemelerim olmuştu. Hava muhalefeti uçuşu tamamlamama izin vermemişti" dedi.

Semra İğtaç

İZMİR-Muğla'nın Fethiye ilçesi Babadağ'dan yamaç paraşütü ile havalanan Akif Emre Gürer, 143 kilometre yol katedip, Antalya'nın Konyaaltı sahiline iniş yaptı. Uçuşun 6,5 saat sürdüğünü belirten Gürer, "Babadağ- Konyaaltı arasındaki uçuşum, kilometre açısından çok uzun olmasa da zorluk olarak ileri seviyedeydi. Önceki yıllarda da denemelerim olmuştu. Hava muhalefeti uçuşu tamamlamama izin vermemişti" dedi.

6,5 saat süren 143 kilometrelik uçuşunu Antalya Konyaaltı sahilinde tamamladı

Yıldız Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği eğitimi sırada yamaç paraşütüyle tanışan ve 13 yıldır profesyonel uçuş eğitmeni olarak Babadağ'da uçuşlara katılan Akif Emre Gürer, 1965 metre yükseklikteki Fethiye Babadağ'dan havalandığı yamaç paraşütüyle, 6,5 saat süren 143 kilometrelik uçuşunu Antalya Konyaaltı sahilinde tamamladı.

Paraşütümü 3 bin 900 metreye çıkardım

Uçuşu süresince kamerasıyla o anları görüntüleyip, ölümsüzleştiren Akif Emre Gürer, "Babadağ- Konyaaltı arasındaki uçuşum, kilometre açısından çok uzun olmasa da zorluk olarak ileri seviyedeydi. Bunun nedeni ise uçuş rotasının daha önce pek denenmemiş olması. Çeşitli bölgeler ve irtifalarda farklı rüzgar koşullarına sahip olması, bazı yerlerde ciddi türbülanslı hava bulunması ve dağlarda zorunlu iniş yapılması gereken yerlerin bulunmaması, bulunsa bile ulaşımın çok güç olması, uçuşun riskli taraflarıydı" dedi. Hava akımlarını kullanarak, yükselip alçalarak yol kat ettiğini anlatan Gürer, uçuşu sırasında maksimum 3 bin 900 metreye yükseldiğini kaydetti. Gürer, "Beydağları dağ sırası üzerinde yakaladığım termik akımının yardımıyla paraşütümü 3 bin 900 metreye çıkardım. Bu dağ sırasının zirvesi 3 bin metre. Termik akım, dağları geçmemde büyük yardımcı oldu" diye konuştu.