Asena yıllar sonra Bodrum'da
Asena yıllar sonra Bodrum'da
Şevval Sam’a 'sınıf farkı' tepkisi
Şevval Sam’a 'sınıf farkı' tepkisi
Tamayo Perry, köpekbalığı saldırısında hayatını kaybetti
Tamayo Perry, köpekbalığı saldırısında hayatını kaybetti
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
123456789
Asena yıllar sonra Bodrum'da
Asena yıllar sonra Bodrum'da
Şevval Sam’a 'sınıf farkı' tepkisi
Şevval Sam’a 'sınıf farkı' tepkisi
Tamayo Perry, köpekbalığı saldırısında hayatını kaybetti
Tamayo Perry, köpekbalığı saldırısında hayatını kaybetti
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
123456789

112'ye gelen asılsız ihbarlar

Şırnak'ta 2023 yılında gelen 592 bin çağrının yüzde 84’ü asılsız ihbar olarak kayıtlara geçti.

AZE Haber Ajansı

ŞIRNAK - 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen asılsız ihbarların ardı arkası kesilmiyor. Yapılan uyarılara rağmen gereksiz meşgul eden vatandaşların ihbarları ise şaşırtmaya devam ediyor. Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi personeli Mesut Seylan, elektriği olmayan, telefon IMEI ile ilgili konularda, kedisi mama yemeyen gibi konularda gelen aramaların kayıtlara geçtiğini söyledi.

Türkiye'de acil durumlarda ihbarda bulunmak için sağlık, emniyet, yangın, güvenlik gibi konularda ayrı ayrı numara kullanılmasına son verilmişti. Bu çerçevede tüm çağrılar artık 112 bünyesinde toplanıyor ve tüm acil ihbarlar 112 üzerinden alınıyor. Jandarma, emniyet, sağlık, orman, itfaiye ve AFAD olmak üzere toplam 7 kurumun koordineli olarak hizmet verdiği Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 7 gün 24 saat esasına dayalı olarak 100'den fazla personelle vatandaşlara hizmet veriyor.

Şırnak’ta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Erhan Tatar, emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD birimlerine ait acil çağrıların karşılandığı merkezde, ilgili kurumlar arasında koordinasyonun sağlandığı ve acil durum ekiplerinin en kısa sürede olay mahallinde olmasını sağlamaya çalıştıklarını söyledi.

Tatar, "Ülkemizde tek acil çağrı numarası oluşturma çalışmalarında 81 ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezleri kurulmuştur. Şırnak’ta 5 Haziran 2021 tarihinde tüm acil çağrı numaraların tek çatı altında birleşmesi ile faaliyetine başlamıştır. Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüz toplam 104 personeliyle birlikte kesinlikle mesai mefhumu gözetmeksizin, koordinasyonu en üst seviyede tutarak, 7/24 vatandaşımıza hizmet vermektedir. Tüm acil çağrı merkezlerin olduğu gibi ilimizde de en büyük sorunumuz asılsız çağrılardır. 1 Ocak 2023 tarihinden bu yana alınan 592 bin çağrının maalesef 498 bini asılsız çağrılardan oluşmaktadır. Yani alınan çağrıların yüzde 84’ü asılsız çağrılardan oluşmaktadır.

Asılsız çağrılara yönelik ise İl Milli Eğitim Müdürümüz ile imzaladığımız protokolde, ilimiz geneli tüm okullar gezilerek, öğrencilerimize 112 tanıtım ve bilgilendirme vermekteyiz. Bunun dışında esnafımıza, vatandaşlarımıza, çeşitli stantlar kurarak tanıtım faaliyetlerimizi yapıyoruz. Daha da caydırıcı olacağı düşüncesiyle Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzce idari para cezası uygulamaktayız. 2023 yılı içerisinde 10 kişiye toplam 12 bin 500 Türk Lirası idari para cezası uygulanmıştır. Vatandaşlarımızdan isteğimiz 112’yi gereksiz aramamaları, bu konuda hassas davranmalarıdır." dedi.