Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Hedef Balkan ve Baltık pazarı

Anadolu Üniversitesi'nde turizm yazarları, Rusya-Ukrayna krizinden sonra turizm sektörü için 10 çözüm önerisini sıraladı

Rusya-Ukrayna savaşıyla krize giren turizm sektöründe çözüm arayışlar yaz aylarının gelmesiyle hız kazandı. Gündeme gelen çözüm önerileri arasında Balkan, Baltık, Körfez ve Uzakdoğu pazarına yönelik çalışmaların yapılması istendi.

Eskişehir’deki Anadolu Üniversitesi Turizm Fakültesi’nin turizm yazarlarının katılımıyla düzenlenen çevrimiçi Zoom toplantısında çözüm önerileri ele alındı.

Anadolu Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Oktay Emir’in yönettiği, “Türkiye'nin Alternatif Pazarları Hangileridir, İzlenmesi Gereken Tanıtım Stratejini ne Olmalı?” başlıklı toplantıda 10 öneri sıralandı.

Panele katlan turizm yazarlarından Kerem Köfteoğlu, 2024 yılına dikkat çekek, "Tüm uzmanlar turizmde canlanmanın 2024’ten önce olmayacağını söylüyor. Buradan hareketle kısa vadede yöneleceğimiz pazarların hiçbirinin, ana pazarlardan kayıplarımızı karşılama hacmine sahip olmadığını görüyoruz" ifadelerini kullandı. 

Kerem Köfteoğlu, "Orta ve uzun vadeli planlar yapıp, başta gelişmekte olan Balkan, Baltık, Körfez ülkeleri olmak üzere, Asya pazarına yönelik çalışmalara şimdiden başlarsak, önümüzdeki yıllarda hem turizmde dengeyi sağlar hem de kazançlı çıkarız" ifadeleri dikkat çekti.

Geçen yıl gelişmekte olan pazarlardan Türkiye’ye 800 bini aşkın turistin geldiğini hatırlatan Kerem Köfteoğlu "Bu pazardan ülkesine göre yüzde 300 ila yüzde 800 arasında değişen artışlar oldu. Bu pazarların ihmal edilmeksizin dikkate alınıp daha da geliştirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır" diye konuştu.

Konuşmacılardan Cem Polatoğlu ise turizmin siyasetle önemli bir ilgisi olduğunu belirterek “Turizmin dili barıştır diyorlar. Çok doğru. Bazı ülkelerle yaşanan siyasi anlaşmazlıklar sonucunda turizmde ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Ortaya çıkan sıkıntıların düzeltilmesi için büyük çabalar sarf ediyoruz. Yaşanın sıkıntılardan dolayı İsrailli, İtalyan turisti kaybettik. Bu yüzden yumurtaları aynı sepete koyup risk yaşamamak için tek pazarı değil, tüm pazarlara yönelik çalışmalar yapmalıyız. Tüm pazarlardaki Türkiye tanıtımını da hedef kitlenin beklentilerini dikkate alarak bölgesel ağırlıklı yapmalıyız” dedi.

Toplantıda 10 kritik madde öne çıktı

Turizm yazarlarının katıldığı toplantıda ise Rusya-Ukrayna krizi sonrasında turizm sektörün yaşanan daralmaya ilişkin 10 kritik çözüm önerisi dile getirildi.

Söz konusu çözüm önerileri arasında Göbeklitepe, Hattutaş, Efes gibi turistlerin ilgi odağı olan bölgelere özel önem verilmesi gerektiği belirtilerek yeni ürün ve pazarlar için şu 10 öneri yapıldı:

1-Yumurtaları aynı sepete koymamak adına mevcut pazarların yanı sıra, ihmal edilen Balkan, Baltık, Körfez ve Uzakdoğu pazarına yönelik çalışmalar da yapılmalı.

2-Turizmde tam canlanma 2024’te olacak. Canlanmaya hazırlıklarımıza şimdiden başlanmalı.

3-Türk kökenli tur operatörlüğü sistemini yeniden canlandırılıp geliştirecek planlar yapılmalı.

4-Türkiye’nin turizmde sahip olduğu potansiyelin herkese hitap ettiği, tüm dünyanın alternatif pazarımız olduğu akıldan çıkarılmamalı.

5-Frig Vadisi'ni içeren paket tur hazırlanmalı. Pazarlaması için seyahat acentalarıyla temasa geçilmeli.

6-THY'nin uçakları Göbeklitepe, Hattuşaş, Efes gibi turistik merkezlerin görselleriyle kaplanıp uçaklarımız ülke tanıtımda kullanılmalı

7-Turizmden ekmek yiyen ve turizmle ilişkili tüm kurum kuruluşlardan oluşan bir Turizm İstişare Kurulu oluşturulmalı.

8-Türkiye'nin tanıtımı hedef kitlenin beklentilerine uygun ve bölgesel ağırlıklı olarak yapılmalı.

9- Teknolojinin tüm imkanlarından yararlanıp, sanal tur, dijital ödeme, sosyal medyada tanıtım gibi girişimler hızlandırılmalı.

10-Gençlerimiz turizmde gelecek olduğunu unutmayıp, mücadeleden yılmadan kendilerini bu geleceğe hazırlamalı.