Deniz Akkaya'ya 4 ay 27 gün hapis cezası
Deniz Akkaya'ya 4 ay 27 gün hapis cezası
Pink Floyd’un telif hakları
Pink Floyd’un telif hakları
Van Gölü'nde en Büyük Mikrobiyalit Tespit Edildi
Van Gölü'nde en Büyük Mikrobiyalit Tespit Edildi
Kafkas İslam Ordusu ve Enver Paşa
Kafkas İslam Ordusu ve Enver Paşa
123456789
Deniz Akkaya'ya 4 ay 27 gün hapis cezası
Deniz Akkaya'ya 4 ay 27 gün hapis cezası
Pink Floyd’un telif hakları
Pink Floyd’un telif hakları
Van Gölü'nde en Büyük Mikrobiyalit Tespit Edildi
Van Gölü'nde en Büyük Mikrobiyalit Tespit Edildi
Kafkas İslam Ordusu ve Enver Paşa
Kafkas İslam Ordusu ve Enver Paşa
123456789

Yenilenmiş ikinci el sistemi Türkiye’ye geliyor

Sıfır araç fiyatlarının yükseldiği dönemde alıcılar farklı çözüm yollarına başvuruyor. Bu yollardan biri de “Refactory” sistemi.

Haber Merkezi

ANKARA- Türkiye'de düşen alım gücünün etkisini en çok gösterdiği sektörlerden biri de otomotiv oldu. Sıfır araç fiyatlarının yükseldiği dönemde alıcılar farklı çözüm yollarına başvuruyor. Bu yollardan biri de belirli bir yaşa gelen araçların satın alındıktan sonra yenilenip tekrar satışa sunulması anlamına gelen “Refactory” sistemi.

Sıfır araç almanın hayal olduğu bu dönemde vatandaşlar, çareyi ikinci el piyasasında arıyor. Orta sınıf vatandaşlar, sıfır araç almanın kendileri için hayal olmasının ardından ikinci el araç almaya veya elindekini korumaya yöneldiler. İkinci el araç fiyatlarında artış yaşanırken alıcılar, en çok fiyatı daha uygun olan yaşlı araçları tercih ediyor. 2021 yılında hem sıfır hem de ikinci el fiyatları düşerken servis hizmetlerinde ise yüzde 50’ye yakın bir büyüme yaşandı. Vatandaşların yaşlı araç satın alması ve elindeki aracı yenileyerek kullanmaya devam etmesi, servis hizmetlerine olan ilgiyi artırdı.

“Giriş seviyesindeki araçların ulaşılabilir hale gelmesi için çalışacağız”

Renault'nun, belirli bir yaşa gelen araçların satın alındıktan sonra yenilenip tekrar satışa sunulması anlamına gelen “Refactory” sistemini Türkiye’de uygulaması gündemde. Sistemle ilgili bilgi veren Renault Group Türkiye CEO'su Hakan Doğu, “Bunun üzerinde çalışıyoruz. Son aşamalara geldik, inşallah onu Türkiye'de lanse ederiz. Ancak şu andaki sıkıntı; ikinci elde araç bulunmuyor. Yani bu sistemi açtığınız zaman ikinci elde araç yoksa nasıl yenileyeceksiniz gibi bir sürü konular var. Açmak için doğru zaman mı değil mi onu düşünüyoruz ama planlarımızda var” dedi.

Araç bulunurluğunun sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde bir sorun olduğuna dikkati çeken Doğu, şunları kaydetti:

"Dünyanın çoğu yerinde ikinci elde araç bulunamıyor. Çünkü insanlar yeni araç alamıyor. Yeni araç alamayınca mecburen aracını tekrardan tamir ettirip daha uzun mesafede kullanmaya başlıyor. Özellikle Türkiye'ye bakarsanız, bu demografik çerçevede Türkiye'de bizim her sene 1,5-2 milyon civarında araba satmamız lazım ki piyasayı tatmin edelim. Çünkü Türkiye'nin şu anda en büyük kanayan yarası, Türkiye'deki araç parkının yaklaşık dörtte birinin 20 yaş üzerindeki araçlardan oluşması. Önümüzdeki zamanda hükümet ve devlet yetkililerimizle çalışıp sektör olarak, vergi politikalarının özellikle giriş seviyesindeki araçlar için daha ulaşılabilir hale gelmesi için çalışacağız.”