Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Hararet hafife alınmamalı

Araçta motor sıcaklığının kontrol edilmemesi sonucu ortaya çıkabilecek problemler yalnızca motora değil, şanzıman ve diğer aktarma organlarına da zarar veriyor.

Türker Arıkan

Bayram tatilinin gelmesi ve havaların ısınmasıyla birlikte şehirlerarası seyahatler gözle görülür şekilde arttı. Ancak araçlarının bakımlarını zamanında yapmayan ve orijinal parça kullanımından kaçınan sürücüler, uzun yolda hararet gibi ciddi problemlerle karşılaşabiliyor.

İçten yanmalı motorların en verimli ve ideal çalışma sıcaklığı, araçların mühendislik yapısına göre değişse de, ortalama 90 derece olarak kabul edilir. Bu nedenle aracın gösterge panelinde bulunan motor sıcaklığı bölümünü sık sık gözlemlemek oldukça önemlidir. Aksi takdirde maliyeti çok yüksek onarım bedelleri ile karşılaşmanın yanında tamiri mümkün olmayan ve tümüyle sıfır alınması gereken parçalar da servete mal olabilir.

Türkiye’nin coğrafi yapısı nedeniyle fazlasıyla uzun yokuşa sahip yollarda sürüş gerçekleştirilmesi de, hararete neden olan başlıca sebeplerdendir. Buna ek olarak kalabalık aileler ve onların kendi eşyaları da hesaba katıldığında araçlar istiap haddinin oldukça üzerinde yükleniyor ve otomobillerin motor, şanzıman, süspansiyon gibi aksamlarının zorlanmasına neden oluyor.

Termostat, devridaim, radyatör ve soğutma suyu seviyesinin kontrolünün sık sağlanması, gerektiğinde ikmal ve değişim yapılması hararet sorununun yaşanmasının önüne geçebilmenin altın anahtarı oluyor.

Otomobilde hararet problemi ile karşılaşıldığı anda trafiği tehlikeye atmayarak, mümkün olan en müsait yerde durulmalı ve araç rölantide çalışır vaziyette bırakılmalıdır. Hararetin normale düşme sürecini hızlandırmak için en etkili çözüm havalandırmanın sıcak derecede açılıp beklenmesidir. Bu süreçte klimanın (A/C butonunun) kapalı olması gerekiyor.

Türkiye’deki araçların ortalama yaşının 16 olduğu göz önüne alınırsa, bu zamana kadar çok iyi bakılmış bir otomobilin bile arıza yapması oldukça doğaldır.