Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Direksiyon nasıl tutulmalı?

Kimi sürücülerin acemilik olarak gördüğü iki elle direksiyon tutmak, sanılanın aksine güvenlik için olmazsa olmaz bir hareket.

Türker Arıkan

Türkiye'de yollar, ülkenin coğrafi yapısı nedeniyle genelde virajlı. Bu nedenle ülkede yaşanan kazaların büyük çoğunluğu viraj alamama ve direksiyon hakimiyetini kaybetmekten kaynaklanıyor. Virajları güvenli dönebilmek için direksiyonu dokuz çeyrek tutmak büyük önem taşıyor.

Meydana gelebilecek kazaların önüne geçebilmek adına sürücülerin kullandıkları araçları da iyi tanımaları gerekiyor. Kimi otomobillerde direksiyon çok kolay manevra kabiliyetine sahipken, kimi markalarda direksiyon oldukça sert şekilde ayarlanıyor. Sadece uzun yolda değil şehir içerisinde de direksiyonun dokuz çeyrek şekilde tutulması tavsiye ediliyor. Araç seyir halindeyken önüne çıkabilecek canlılardan veya cansız engellerden hızlı ve güvenli şekilde kaçabilmek için bu tutuş pozisyonunun atlanmaması öneriliyor. Hali hazırda otomobil üreticileri de direksiyonları, sürücülerin bu şekilde tutmaları için tasarlıyor.

Manuel vitesli araçlarda yalnızca vites değiştirmek için bir eli direksiyondan ayırmak gerekirken otomatik şanzımana sahip araçlarda bu işleme gerek kalmıyor. Aracın diğer multimedya ve klima gibi fonksiyonlarının kullanımında hızlıca değişiklik yapılıp daha sonra direksiyon tekrar tutulabiliyor.