Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Halk otobüslerinde bakım-onarım sorunu

Ankara'da, Özel Halk Otobüsleri'nin kontak kapatma kararı ve sonrasında Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin bilet fiyatlarının maliyetlerin çok altında kaldığı yönündeki açıklamaları, gözlerin toplu taşımaya çevrilmesine yol açtı. Sektör kaynakları, artan maliyetler nedeniyle bazı halk otobüslerinin zamanında ve gerektiği gibi bakım onarımlarını yaptırmadığına işaret ederek, bunun can ve mal güvenliği açısından büyük sorunlara yol açabileceği uyarısında bulundu.

AZE Haber Ajansı

ANKARA - Ankara'da, Özel Halk Otobüsleri'nin kontak kapatma kararı ve sonrasında Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin bilet fiyatlarının maliyetlerin çok altında kaldığı yönündeki açıklamaları, gözlerin toplu taşımaya çevrilmesine yol açtı. Sektör kaynakları, artan maliyetler nedeniyle bazı halk otobüslerinin zamanında ve gerektiği gibi bakım onarımlarını yaptırmadığına işaret ederek, bunun can ve mal güvenliği açısından büyük sorunlara yol açabileceği uyarısında bulundu. Kaynaklar, yetkilileri bu konuda duyarlı olmaya çağırdı.

Ankara'da son dönemde sıkça gündeme gelen arızalar, “Artan maliyetlerinden ötürü otobüslerin bakımları yapılmıyor mu?” sorusunu akıllara getirdi. Kışın yaklaşmasıyla birlikte yapılması gereken ağır bakımlar, kış lastiği, muayene, sigorta ve kasko ücretleri göz önüne alındığında toplu taşımanın güvenliği bir kez daha sorgulanır hale geldi.

Yedek parça fiyatları uçtu

GAZETE DURUM, sektörün karşı karşıya kaldığı ağır maliyet kalemlerini tek tek hesapladı. Buna göre yedek parça maliyetleri, geçen yıldan bu yana yüzde 100'den fazla arttı. Yılda binlerce kilometre yol yapan toplu taşıma araçları için başta fren olmak üzere sıkça değişmesi gereken parçalar ciddi tutarda maliyet oluşturmaya başladı. Sadece fren balatalarının değiştirilmesi bile bir otobüs için binlerce lirayı bulurken, fren aksamında yapılması gereken bir bakımın ötelenmesi kazalara adeta davetiye çıkarmak anlamına geliyor.

Lastik bile almak zor

Güvenlik açısından en önemli parçalardan biri olan lastiklerin fiyatı, otobüs gibi ağır tonajlı araçlar için (her bir lastik) 10 bin lirayı aşıyor. Her gün onlarca kilometre yol yapan bir otobüsün, iki yıl bile dolmadan lastiklerini yenilemesi gerekiyor.

Bir otobüste altı adet lastik bulunuyor. Altı lastiğin hem yaz hem kış döneminde değiştirilmesi çok büyük maliyetleri gündeme getirirken, ömrünü tamamlamış lastiklerin değiştirilmemesi ve ihmal edilmesi halkın hem can hem mal güvenliği açısından tehdit unsuru olarak öne çıkıyor.

Muayene, sigorta, kasko...

Otobüslerin zorunlu trafik sigortası bir yıl için 20 bin TL'yi aşıyor. Milyonlarca lira ödenerek alınan otobüslerin kaskosu da eklenince sadece sigorta şirketlerine ödenen para on binlerce lirayı buluyor. TÜVTÜRK'ün her yıl muayene olan bu araçlara uyguladığı fiyat tarifesi de el yakıyor.

Sektör kaynakları, GAZETE DURUM'a yaptıkları açıklamada, söz konusu maliyetler nedeniyle bazı halk otobüslerinin zamanında ve gerektiği gibi bakım onarımlarını yaptırmadığına dikkat çekti. Kaynaklar, otobüslerin her gün yüzlerce yolcu taşıdığını anımsatarak, zamanında yapılmayan bakım ve onarımların can ve mal güvenliği açısından çok büyük sorunlara yol açabileceği uyarısında bulundu. Kaynaklar,  yetkilileri bu konuda duyarlı olmaya çağırdı.