Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

"Tanrıça Şahmeran" resim sergisi, geleneksel kadın bakışını sorgulatıyor

Ressam Melike Yaşa’nın, “Tanrıça Şahmeran” resim sergisi, Ayvalıklı sanatsaverlerin beğenesine sunuldu. Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi'nde düzenlenen serginin açılışı Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin tarafından gerçekleştirildi.

Haber Merkezi

İZMİR- Ressam Melike Yaşa’nın, “Tanrıça Şahmeran” resim sergisi, Ayvalıklı sanatsaverlerin beğenesine sunuldu. Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi'nde düzenlenen serginin açılışı Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin tarafından gerçekleştirildi. Ressam Melike Yaşa, Şahmeran’ın, minyatür resim, takı, nakış işleme ve camaltı kullanılarak minimalist yapıtlar ile uzun yıllar yaşatıldığını söyledi. 


Eserlerinde resimsel değerler ve görsel algı üzerinden güçlü karakterler oluşturduğunu dile getiren ressam Yaşa, “Geleneksel kadın bakışını sorgulatıp yeniden deneyimleterek, izleyiciyle güçlü kadın algısını buluşturup olumlu etkiler teşvik edildi” dedi.

Sergide, “Tanrıça Şahmeran” resimlerini görsel bir diziyle sunan sanatçı, bu kültürü neden tercih edip tuvale yansıttığı şöyle anlattı:


“Mitolojinin zamansız ve mekânsız olma özelliğinden dolayı Şahmeran, doğu kültürünün 'Ana Tanrıça' imgesi olarak ele alındı. Mitolojik hikâyeler öyle bir etkiye sahiptir ki simgeleri ve sembolleri aracılığı ile bireylerin duygularını harekete geçirerek, bilinçaltında güçlü etkiler yaratır. Şahmeran'ın en belirgin özellikleri, yarı insan yarı yılan oluşu, düalist yapısı, ölümsüzlüğü, bilgeliği, koruyuculuğu, iyiliğin ve fedakârlığın sembolü ve şifa dağıtıcılığı ile güçlü kadın kimliğini simgeleyen Ana Tanrıça motifidir. Ana Tanrıca olarak Şahmeran, şehirler, kültürler ve kitlelerin yaşayışları üzerinde etkili bir varlıktır. Bu nedenle, Şahmeran figürlerinde güçlü kadın kimliği vurgulanarak estetik doyum sağlanıyor. Bilgelik, şifacılık, sonsuz yaşam, gençlik, koruyuculuk ile birlikte kendini yenileyen, ölümün ve yeniden doğumun sırrına sahip, zehri ve panzehri bünyesinde barındıran ve dara düşene yardım eden tanrıça, güç, inanç gibi güçlü imgelerde vurgulanıyor. Ataerkil Anadolu toplumunda ötekileştirilen ve kamusal alandan kovulan kadınlar için bu çalışmalar büyük önem taşıyor. Kadına güç vermek, kudret bahşetmek amacıyla, simgeler ve sembollerle sosyo-kültürel yapıda yaşamı etkileyen Ana Tanrıça, mitolojik bir rehber olarak resimlerimde yerini alıyor.”