Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

Çöplüğe dönüşme riski var

Müzik eseri sahiplerinin telif haklarını gözetmek ve telifleri toplamak amacıyla kurulan MSG'nin başkanı Ferhat Göçer.

AZE Haber Ajansı

İSTANBUL - Ferhat Göçer, başkanı olduğu MSG'nin (Musiki Eseri Sahipleri Grubu Meslek Birliği) 2023'te üyelerine bir önceki yıla oranla % 93 artışla toplam 260 milyon lira dağıttığını açıkladı. Göçer, Habertürk HT Stüdyo'da Mehmet Çalışkan'ın sorularını cevaplarken müzik sektörünün analizini yaptı. Dijital platformları, 8 - 15 yaş arasındaki kişilerin domine ettiğini söyledi. Göçer, dijital devrim sonrasında yaşanan olumlu ve olumsuz gelişmeleri anlattı.

CISAC 2023 Global Telif Gelirleri Raporu'nda 2022'de dijital telif gelirlerinde hızla artış görülen ilk 10 ülke arasında Türkiye de bulunuyor. Söz konusu rapora göre; 2019 - 2022 arasındaki dijital telif geliri artış oranı Türkiye genelinde % 80.9 olarak gerçekleşti. Ne var ki tüm dünyaya bakıldığında Türkiye'nin telif gelirlerine ilişkin pazar payı % 1'in altında.

Bakış açım açısından çok radikal değişiklikler oldu. Müzik sektörünün, pandeminin en çok vurduğu sektörlerden bir tanesi olduğunu düşündüğüm için bizleri çok değiştirdi. Eskiden bazı noktalarda panik olduğum birçok şeyi şu anda çok daha büyük bir sakinlikle karşılayabiliyorum. O iki yıl boyunca buz gibi donduk hepimiz. O yüzden de meslek hayatlarımızdan birçok şeyi aldı götürdü ama aynı zamanda da birçok farklı yeni şey kazandırdı.

Müzik sektörü sırat köprüsünü geçti. Çok önemli bir sınavdı. Sektör mekanikten dijitale geçiş sürecini yaşıyordu. Çok ciddi bir sınavdı. Biz, kaset dönemini geçtik, CD dönemine geldik. Yani mekanik dönemdi. Korsanlar çıktı, korsan CD’ler vardı. Sonra internet korsanları çıktı ve sokakta korsan CD satanlar ağlamaya başladı. Ondan sonra internet korsancılığı da bitti. ‘Download’ girdi, ‘Streaming’ girdi ve çok hızlı bir devinim gösterdi. Türkiye’de yapımcısından, plakçısından sanatçısına kadar herkes bu dijital devrime ayak uydurmak zorunda kaldı. Uyduramayanlar zaten yok olup gitti. O köprüyü geçenler, bu işi devam ettirenler oldu. Sektörün dijital devrimini başarıyla tamamladığını düşünüyorum. Şu anda çok daha kolay, daha bağımsız daha özgür yapımların sesini duyurabildiği bambaşka bir dönem yaşıyoruz. Evet, tabii ki bazı zorlukları var ama ben müzik sektörünün bu dijital devrimle hayırlı bir sürece geçtiğini düşünüyorum.