Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Bozkurt neyi temsil ediyor
Bozkurt neyi temsil ediyor
123456789
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Bozkurt neyi temsil ediyor
Bozkurt neyi temsil ediyor
123456789

"Kadın"a renklerle bakmak: Nuran Hazan resim sergisi

Mimar-ressam Nuran Hazan'ın izlenimci kadın tabloları, Başkentli izleyicisiyle buluşmaya devam ediyor.

Gülara Subaşı

ANKARA- Mimar-ressam Nuran Hazan'ın izlenimci kadın tabloları, Başkentli izleyicisiyle buluşmaya devam ediyor. Renkli kadın figür ve portrelerin yer aldığı Nuran Hazan'ın 6'ncı kişisel sergisi, Ankaralı sanatseverlerin kültür-sanat duraklarından.

Sanatçı Hazan, sergisinin hazırlık sürecini ve eserlerini meydana getirirken nelere dikkat ettiğini, CADDE TV izleyicilerine anlattı: "Bu sergime hazırlanırken eserleri konsept olarak düşündüm, hep üçlü konseptler olarak çalıştım. Bir mimar ressam olarak önce hayalimde canlandırdığım kadınları ve tiplemelerin desenlerini kağıtlar üzerinde çalışıp daha sonra tuval üzerinde ölçeklendirdikten sonra yağlı boya çalışmalarımı başlatırım. Resimlerimi, her bir tablonun altında en az 20'ye yakın katmanlarla geriden öne doğru gelen ve en son gözlerdeki güçlü bakışlarla biten dokunuşlarla tamamlarım."

Özellikle kadın figür ve portrelerini tuvale aktaran Hazan, tablolarında kadını bedeniyle değil, manevi varlığı, farklı kimlikleri ve duruşuyla; nesnel ve gerçekçi bir bakıştan değil, soyut tarzda ele aldığını ifade ediyor: "Resimlerimin konusu temelde kadındır. Çalışmalarımın hedefi, kadını canlı, güçlü, renkli kişiliğiyle yansıtmak. İzlenimci tarzın incelikleri ışığında figür ve portrelerimi çalışıyorum. Portrelerimde ve eserlerimde kendi iç dünyamda barındırdığım birçok farklı kadını görebilirsiniz. Bu çalışmalarda, temel odak noktası, kendi iç dünyamdan bakışın yanı sıra özellikle portrelerimin gözlerinden izleyicinin iç dünyasına bakışı da yakalamak. Bu amaçla, izleyicide pozitif duygular uyandıracak güçlü, anlamlı yüzleri canlandırmayı seviyorum. Kadının sadece bedeniyle değil, aslında kimliğiyle var olduğu, manevi gücü, içinde barındırdığı çok farklı ve renkli kimlikleri, hayata karşı güçlü duruşunu yansıtmayı hedefliyorum."

Hazan, imzası olarak anılan "Şeker Kız" tablosunu, ortaya koyduğu kadın portrelerinin temellendiği noktadan hareketle anlatıyor: "Şeker Kız'ımız her kadının kendi iç dünyasında barındırdığı hiç büyümeyen kız çocuğunu simgelemektedir. Kız çocuğunun hayata karşı hep umut dolu, neşe dolu, canlı, tüm renklerini barındıran kişiliğini yansıtmakta. Açık gözlerle de tamamıyla seyircinin iç dünyasını yakalamayı hedeflemekteyim. Burada tabii ayni zamanda kadının manevi var oluşu, güçlü kimliği, hayata karşı güçlü duruşu, içinde barındırdığı tüm renkleri de yansıtmayı, yoğun ışık, renk ve leke kullanımıyla ön plana çıkarmaktayım."

Kadın bedenini ele aldığı üçlü çalışmasında coğrafya temelli bir anlamı kadının varoluşu üzerinden ortaya koyuyor: "Afrika, Avrupa bir yandan ve ortada Anadolu. Hepsi birlikte ama hem birlikteler hem de ayrı güzellikteler."

Açılışı 4 Kasım'da gerçekleştirilen Nuran Hazan Resim Sergisi, 27 Kasım'a kadar Fırça Sanat Galeri'de görülebilir.