Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Yol ve asfalt milyarları yutuyor

Karayolları Genel Müdürlüğü'ne, yol yapım ve bakım onarım müteahhitlerine olan birikmiş milyarlarca liralık borcunu ödemesi için dev kaynak... Karayolları'na, kısa süre önce tahsis edilen 14 milyar TL'lik ek ödeneğin ardından talep ettiği 15 milyar TL'lik yeni ödenek için de cuma günü vize çıktı. Karayolları'na, 10 gün içinde 29 milyar TL'lik ek ödenek verildi. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu ödenekle, müteahhitlere olan 35 milyar TL'yi aşan borcunun önemli bölümünü kapatacak.

Olcay Aydilek

ANKARA - Karayolları Genel Müdürlüğü'ne, yol yapım ve bakım onarım müteahhitlerine olan birikmiş milyarlarca liralık borcunu ödemesi için dev kaynak...

Karayolları'na, kısa süre önce tahsis edilen 14 milyar TL'lik ek ödeneğin ardından talep ettiği 15 milyar TL'lik yeni ödenek için de cuma günü vize çıktı. Karayolları'na, 10 gün içinde 29 milyar TL'lik ek ödenek verildi. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu ödenekle, müteahhitlere olan 35 milyar TL'yi aşan borcunun önemli bölümünü kapatacak. 

Karayolları Genel Müdürlüğü, AK Parti'nin 20 yıllık iktidarı döneminde, “duble yol” ağına 22 bin kilometre ekledi. Toplam, “bölünmüş yol” uzunluğu 6 bin kilometreden 28 bin 700 kilometreye ulaştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, duble yol uzunluğunu 38 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyor. Türkiye’nin, otoyol uzunluğu da 3 bin kilometre düzeyinde bulunuyor.

Karayolları’nın, başta duble olmak üzere yol yapım ve bakım onarımı kapsamında müteahhitlere 35 milyar TL dolayında borcu bulunuyor. Karayolları, bu borcun bir bölümünü ödemek üzere kısa süre önce 14 milyar TL ek ödenek aldı. Müteahhitlere, ödemeler başladı. 

Karayolları Genel Müdürlüğü, hemen ardından 15 milyar TL'lik yeni bir ek ödenek için gerekli başvuruları yaptı. Karayolları'na, talep ettiği 15 milyar TL'lik yeni ödenek için de cuma günü vize çıktı. Karayolları'na, böylece 10 gün içinde 29 milyar TL'lik ek ödenek verildi.  

Kaynaklar, 2022 yılı tamamlanmadan müteahhitlere olan borcun önemli bir bölümünün kapatılacağını belirterek, “Bu ödemeler, müteahhitler üzerinden taşeronları ve oradan da yol yapım ve bakım onarımının yapıldığı ekosistemde yer alan tüm ticari işletmeleri etkiliyor. Bu nedenle önemli bir işlev görüyor” dedi.