Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
"Çağ dışı bir ahlak anlayışı"
123456789
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
"Çağ dışı bir ahlak anlayışı"
123456789

Tüketiciyi aldatan reklamlara 6 milyon TL ceza

Tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklam ve ticari uygulamalar hakkında 6 milyon 70 bin 113 TL idari para cezası uygulandı.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklam ve ticari uygulamalar hakkında 6 milyon 70 bin 113 TL idari para cezası uygulandı.

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu toplantısında, yakın markajına alınan, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar hakkında erişim engeli dahil pek çok idari yaptırım kararı aldı. Reklam Kurulu'nca bu ayki toplantıda; görüşülen 94 adet dosyadan 80'i mevzuata aykırı bulundu.

43 MİLYONLUK PARA CEZASI

Söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 6 milyon 70 bin 113 TL idari para cezası uygulanmasına ve 6 adet dosya için erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verildi. Böylece, yılın ilk 7 ayında Kurul tarafından toplam 1.253 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunuldu. Bu kapsamda, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.109 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 43 milyon 733 bin 953 TL idari para cezası uygulanmasına ve 34 adet dosyada erişimin engellenmesine karar verildi.

KAMPANYALAR MERCEK ALTINA ALINDI

Ayrıca Kurul'un 335 sayılı bu ayki toplantısının ana gündem başlığını reklamlarda yer alan 'ana vaat-istisna uyumsuzlukları' oluşturdu. Söz konusu ana vaat-istisna uyumsuzluklarının, özellikle çeşitli kampanya reklamlarında, faydalanılabilecek maksimum indirim tutarı, kampanyadan yararlanmak için gereken minimum sepet tutarı gibi kampanyanın esaslı unsurlarına açık ve anlaşılır bir biçimde yer verilmemesi gibi örneklerle tüketicilerin karşısına çıktığı görüldü.

Bu kapsamda, çeşitli kampanyalar kapsamında tüketicilere yönelik tanıtımlarında, kampanya ana vaatlerinin kampanyanın istisnalarıyla uyumsuzluk içerecek şekilde sunulması yoluyla tüketicileri aldatan, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle eden firmalar hakkında çeşitli yaptırımlar uygulandı.