Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Motorin zamları otobüs biletlerine nasıl yansıyacak? İşte yanıtı...

TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, motorine art arda gelen zamlara işaret ederek, “20 liradan 30 liraya çıkan mazot fiyatıyla yolcular taşınabilir olmaktan çıktı” dedi.

Deniz Dalgıç

ANKARA- Motorine art arda gelen fiyat artışlarının, şehirler arası yolcu taşıyan otobüslerin bilet fiyatlarına nasıl yansıyacağı merak konusu oldu. TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, motorine peş peşe yapılan zamlara işaret ederek, “20 liradan 30 liraya çıkan mazot fiyatıyla yolcular, taşınabilir olmaktan çıktı” dedi. Giderlerin günden güne artmasıyla sektörde rekabetin başladığını belirten Yıldırım, “Yolcu azalınca rekabet başlar. Fiyatlar aşağı doğru geriliyor. Zam yapmayı bırakın, ortalama 400 lira olan otobüs biletlerinde fiyatlar 100 lira geri çekildi” diye konuştu.

Yıldırım, motorine yapılan zamların ardından yolcu taşımacılığı sektörüyle ilgili GAZETE DURUM'a değerlendirmelerde bulundu. Yıldırım'a sorduğumuz sorular ve yanıtları şöyle:

Motorine art arda gelen zamların ardından şehirler arası otobüs biletlerinin fiyatı artacak mı?

Pazartesi günü 1-2 lira daha zam yapılması bekleniyor. Motorin 30 lira olacak. Ham petrol fiyatları 80 dolardan 100 dolara doğru giderken aradaki 20 doların farkı akaryakıt fiyatlarına yansıtıyorlar. Dolayısıyla 20 liradan 30 liraya çıkan mazot fiyatıyla yolcular, taşınabilir olmaktan çıktı. Giderler günden güne artarken sektörde rekabet başladı. Yolcu azalınca rekabet başlar. Fiyatlar aşağı doğru geriliyor. Zam yapmayı bırakın, ortalama 400 lira olan otobüs biletlerinde fiyatlar 100 lira geri çekildi. Yolcu sayıları azaldı. Firmalar maliyetin altında yolcu taşımaya çalışıyorlar. İstanbul-Ankara arası bilet fiyatları 400 liraya kadar çıkmıştı. Ancak bilet fiyatlarını 150 liraya kadar aşağı çekenler var. 15-20 gün sonra 100 liraya da Ankara'ya yolcu taşıyabileceksiniz. Gelirler artmıyor, yolcu sayıları ve fiyat azalıyor. Giderler devamlı artıyor. O nedenle kara yolu taşımacılığı sürdürülebilir olmaktan çıktı. Sıkıntılı bir sürece girdik.

Çözüm nedir?

Çözüm bulmaya, giderleri azaltmaya çalışıyoruz. Ancak akaryakıt bizim ana giderimiz. Akaryakıt 30 lira olunca artık yolcu taşınabilir olmaktan çıkıyor. Firmalar seferlerini azaltmak ve daha dolu sefer yapmak durumunda. Fahiş fiyatlar olmamalı. Makul mantıklı fiyatlar belirlenip az da olsa para kazanacak bir düzen kurmak lazım. İnsanlar varlıklarını sürdürebilmek için otobüslerini satmak zorunda kalıyor. Rekabet ortamında fiyatlar artmıyor, artmayacak. O nedenle otobüs sektörü bir darboğaza doğru sürükleniyor.