Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Afyonkarahisar’daki 2.600 yıllık anıtın gizemi çözüldü
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Tarihin bilinen en eski alfabesi
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Gevaş İlçe Halk Kütüphanesi hizmete sunuldu
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
Deniz Akkaya hakkında gözaltı kararı
123456789

Esenboğa Havalimanı'nda ihale tarihi tartışması...

Eski Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, Ankara Esenboğa Havalimanı'nın ihale tarihinin öne çekilmesini seçimle ilişkilendirerek, “YİD modeliyle yapılan havalimanlarının ihalelerini seçimden önce yapmayı düşünüyorlar. Kira paraları toplanacak. Toplanacak para, peşin alınıp seçim ekonomisinde kullanılacak" dedi.

Deniz Dalgıç

ANKARA – Ankara Esenboğa Havalimanı, 2026 yılına kadar TAV tarafından işletilecek. Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ), havalimanını 2026 yılından sonra işletecek şirketi belirlemek üzere yakın bir tarihte ihaleye çıkması gündeme geldi. Eski Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, işletme ihalesinin öne çekilmesine yönelik planı seçimle ilişkilendirerek, iktidarın  yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen havalimanlarını belirlediği şirkete vermek istediğini söyledi. 

Erdağı, GAZETE DURUM'a havalimanı ihalelerine ilişkin çarpıcı açıklamalar yaptı. Erdağı sorularımızı şöyle yanıtladı:

Esenboğa Havalimanı'nın işletme süresi, 2026 yılında dolacak. İşletme hakkının devredilmesine ilişkin ihalenin erken bir tarihe çekilmesi gündemde... Sizce neden?

Bildiğiniz gibi daha önce havalimanlarının kira ödeme sürelerini de ertelemişlerdi. Şimdi de YİD modeliyle yapılan havalimanlarının ihalelerini seçimden önce yapmayı düşünüyorlar. Bunun için bir miktar para toplanacak. Toplanacak para, peşin alınıp seçim ekonomisinde kullanılacak. Tüm varlıkların hemen hemen 30-40 yılı mevcut iktidar tarafından bir şekilde ipotek altına alınacak. Buna Esenboğa Havalimanı da dahil. İktidar, YİD modeliyle inşa edilen havalimanlarını, şeker fabrikalarını, otoyolları kendi istediklerine verecek.

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın terminal dışındaki bölümlerinin Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne devri gündeme geldi. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bence Sabiha Gökçen Havalimanı'nın Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne devredilmesi doğru bir karardır. Savunma Sanayii Başkanlığı'na ait olan kısım DHMİ'ye devrediliyor. Devlet Hava Meydanları, havalimanı işletmesi konusunda ülkenin en kurumsal yapısıdır. Askeri havalimanlarının tamamının Devlet Hava Meydanları'na devredilmesi lazım. En doğru yöntem budur. Askerlerin ülke savunması ve asker pilotların eğitimi için olmazsa olmaz havaalanları tespit edilerek çok kısıtlı sayıdaki askeri havaalanlarının mevcut durumunun korunması zaten sivil trafiğe açık olan diğer havaalanları DHMİ'ye devredilmelidir. Zaten dünyadaki genel uygulama da bu şekildedir. Olağanüstü hal ve savaş durumunda tüm havaalanları ve diğer sivil havacılık imkanlarının TSK emrine verileceği de düşünülürse bunun yapılmasının ülke savunmasına olumsuz bir etki yapması da söz konusu olamaz.

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın pist ihalesiyle ilgili ne söyleyebilirsiniz? Burada son durum nedir?

Atatürk Havalimanı'nı yolcu trafiğine kapatıp, 10 yıldan beri Sabiha Gökçen Havalimanı'nı tek piste mahkum etmişsiniz. Başka ne bekliyordunuz ki? 10 yıl oldu. Türkiye 10 yılda 10 tane pist yapar. Atatürk Havalimanı'nın kapatılması da Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki pistin de 10 yıldan beri bitirilmemesinin nedeni İstanbul Havalimanı'dır. Londra'da 6 havalimanı var. Toplam yolcu trafiği 12 ile 14 milyon arasında. İstanbul Havalimanı'nın yolcu trafiği ise 6 milyon. Ulaştırma Bakanı “İstanbul Havalimanı rekor üstüne rekor kırdı” diye anlatıyor. Tabii ki rekor kıracak. Atatürk Havalimanı'nı yolu trafiğine kapatıp, 10 yıldan beri  Sabiha Gökçeni tek piste mahkum etmişsin.

Londra'da 6 havalimanını aynı anda işletirken, Türkiye'de neden işletilemiyor?

Atatürk Havalimanı ranta kurban edildi. Dünyada 15 metropol var. Biri de İstanbul. Bir metropolün ortasında 12 milyon metrekare boş arazi var. Bu yalnızca İstanbul'da, başka yerde yok. Amaç 12 milyon metrekare boş araziyi kurban etmek.