Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Şefika Kutluer Festivali 24 Kasım'da başlıyor
Dünyanın en pahalı muzu
Dünyanın en pahalı muzu
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Mehmet Ali Erbil hakkındaki iddianame
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
Uğur Dündar'a açılan babalık davası
123456789

E-ticarette reklam pastası 27,8 milyar TL

Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'de e-ticaretle uğraşan işletme sayısı 483 bin 507'e yükselirken, e-ticaret reklam hacmi 27,8 milyar liraya ulaştı.

Yelda Gökdağ

ANKARA- Pandemiyle birlikte atağa geçen e-ticaret sektörü, reklam pastasını büyüttü. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'de e-ticaretle uğraşan işletme sayısı 483 bin 507'e yükselirken, e-ticaret reklam hacmi 27,8 milyar liraya ulaştı. E-ticaret hacminin de 2022 yılı sonunda 661 milyar liraya ulaşması öngörülüyor. 

Bakanlık'tan alınan bilgiye göre, işletmelerin 358 bin 773’ü sadece 1 pazar yeriyle çalışırken, 2 pazar yeriyle çalışanlar yüzde 13 (59 bin 914), 3 pazar yeriyle çalışanlar yüzde 6 (29 bin 210), 4 pazar yeriyle çalışanlar yüzde 3’lük bir oran oluşturuyor. Toplam 483 bin işletmenin 472 bini, pazar yerleri üzerinden faaliyetlerini sürdürüyor.

Harcamaların yüzde 68'i dijitale 

Türkiye'de e-ticaret reklam pastası 27,8 milyar liraya ulaşırken, reklam harcamalarının yüzde 68'i dijital ortama, yüzde 32'si geleneksel kanallara gidiyor.

TBMM'de elektronik ticareti düzenleyen yasa teklifinin komisyon görüşmelerinde konuşan Ticaret Bakanlığı yetkilileri, dünyadaki e-ticaret hacminin 2021 yılı sonu itibariyle 4,9 trilyon dolar olduğunu, bunun 2024 yılında 6,7 trilyon dolara ulaşmasının öngörüldüğünü kaydetmişti. E-ticaret pastasının 2,3 trilyon dolarının Çin, 961 milyar dolarının ABD, 425 milyar dolarının AB'ye ait olduğunu, dünyanın geri kalanına da 1,23 trilyon dolarlık bir dilim kaldığını dile getiren yetkililer, Türkiye'de e-ticaret hacmine ilişkin şu verileri paylaşmıştı:

661 milyarlık hedef

"E-ticaret hacmi 2019 yılında 136 milyar lira, 2020 yılında 226 milyar lira, 2021 yılında 381 milyar liralık büyüklüğe sahipken; 2022 yılı sonunda öngörümüz, yüzde 73 artışla 661 milyar liraya ulaşması. Bunun 215 milyarlık kısmının 11 büyük pazar yerinde şekillenmesini beklemekteyiz. Türkiye’de pazar yerinde şu an için 1’inci sıradaki aktörümüzün pazar payı 5,1 milyar dolarlık hacme ulaştı."

Reklam paraları dışarıya

Yetkililer, reklamın yüzde 70’inin Türkiye’de yerleşik olmayan platformlara verildiğine, bu nedenle reklam harcamalarının Türkiye’de bir gelir olarak hesaba katılamadığına da dikkat çekiyor.

İskonto ve indirimler

Verilere göre, Türkiye'deki büyük gıda perakendecilerinin yaptığı iskontoların net satışlara oranı binde 26'yı buluyor. E-ticaret sektöründe bu oranın yüzde 8,4'e ulaştığını dile getiren yetkililer, Türkiye'deki e-ticaret sektörünün birinci oyuncusunun yüzde 10,2'yi bulan iskonto ve indirim miktarının 5,1 milyar TL olduğunu açıkladı.