Gülse Birsel ile Vural Çelik arasında yaşananlar
Gülse Birsel ile Vural Çelik arasında yaşananlar
Yunan-Türk Medya Akademi Forumu
Yunan-Türk Medya Akademi Forumu
Wanda Nara, Icardi'yi neden aldattığını anlattı
Wanda Nara, Icardi'yi neden aldattığını anlattı
Burnuyla ikinci kitabını yazdı
Burnuyla ikinci kitabını yazdı
123456789
Gülse Birsel ile Vural Çelik arasında yaşananlar
Gülse Birsel ile Vural Çelik arasında yaşananlar
Yunan-Türk Medya Akademi Forumu
Yunan-Türk Medya Akademi Forumu
Wanda Nara, Icardi'yi neden aldattığını anlattı
Wanda Nara, Icardi'yi neden aldattığını anlattı
Burnuyla ikinci kitabını yazdı
Burnuyla ikinci kitabını yazdı
123456789

“Çanakkale Köprüsü tarihe geçti”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilklerin, enlerin ve rekorların projesi 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Seyit Onbaşı top mermisi figürlerinin yerleştirilmesinin ardından dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olarak tarihe geçtiğini belirtti.

AZE Haber Ajansı

GÜNGÖR YILDIZ/ ÇANAKKALE- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilklerin, enlerin ve rekorların projesi 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Seyit Onbaşı çelik top mermisi figürleriyle kule yüksekliğinin 334 metreye ulaştığını bildirdi. Karaismailoğlu, top mermileriyle köprünün, dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olarak da tarihe geçtiğini belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermilerini simgeleyen top mermisi figürlerinin yerleştirildiği 1915 Çanakkale Köprüsü kulelerinde incelemelerde bulundu. Ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hayata geçirdiğimiz tüm projelerin ülkemizin geleceğinde büyük pay sahibi olmasının gururunu taşıyoruz. Projelerimiz, eserlerimiz ve hizmetlerimiz, Türkiye Yüzyılı’na sağlam adımlarla ilerleyen güzel vatanımızın yolunu açıyor. Son 20 yılda ulaştırma ve iletişim alanında nice başarılara imza attık. 1915 Çanakkale Köprüsü gibi nice dev eseri ülkemizin ticaretine, turizmine kazandırdık. Hiç şüphesiz 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu da bakanlığımız tarafından hayata geçirilen en müstesna projelerinden biridir. Ülkemize sağladığı ve sağlayacağı faydaların yanı sıra dünyanın hizmetine sunduğumuz bir mühendislik başarısıdır” dedi.


“Ülkemizin, yetişmiş insan gücümüzün yüz akıdır”

“Ülkemizin, yetişmiş insan gücümüzün yüz akıdır” diyen Karaismailoğlu, feribotla 30 dakikada, kuyruklar nedeniyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçişin artık 6 dakikada tamamlandığına dikkat çekti.

100 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu sayesinde, eskisine nazaran yolun 40 kilometre kısaldığının altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ayrıca; köprümüzün Ege’ye ve Akdeniz’e açılan kapısı Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ile Troya-Assos Tünelleri’ni de hizmete açarak Çanakkale ve Ege’ye ulaşımın lojistik karayolu altyapısını güçlendirdik. Çanakkale’nin güneyinde, özellikle yaz aylarında yoğunlaşan Kazdağları trafiğini düzenlemek için Ayvacık-Küçükkuyu arasında kalan kesimi de bölünmüş yol haline getirdik. Trafiğin güvenli hale gelmesiyle kavuşmalar hızlandı, yol stresi bitti. Yerine konfor geldi, huzur geldi. Çanakkale–İzmir ve Çanakkale–Balıkesir Yolu’nda bölünmüş yol bütünlüğü sağlayan Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Troya–Assos Tünelleri'ni inşa ettik. Böylece onlarca keskin virajı barındıran Kaz Dağları’nı sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıkardık. Ulaşım süresini 50 dakikadan 5 dakikaya indirdik. Bundan böyle Kaz Dağları’nın eşsiz doğası, temiz havası korunacak; Çanakkaleliler, yerli yabancı turistler ve nakliyeci vatandaşlarımız da yolun konforundan ve doğanın güzelliklerinden yararlanacak.”

“1915 Çanakkale Köprüsü yeni Türkiye’nin mesajıdır”

1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkale’nin de Türkiye’nin şanlı tarihine ve Türkiye Yüzyılı’na yaraşır bir “esere” kavuştuğunu aktaran Karaismailoğlu, “Vatan şairi Mehmet Akif’in ‘Var mı ki dünyada eşi?’ dediği Çanakkale Destanı’nın hatırasına yakışacak bu emsalsiz abide hepimiz için bir gurur vesilesidir. Yapım çalışmalarında gösterilen üstün başarı ile projemiz, sözleşme tarihinden 1,5 yıl önce tamamlandı, bu sayede 628 milyon euro tasarruf elde ettik. Sadece bu proje dahi Kamu-Özel İşbirliği ile yapılan Yap-İşlet Devret projelerinin ülkemize, milletimize büyük faydalarının önemli bir örneğidir. Günlük sığ siyasi tartışmaların aksine, vizyon sahibi olmayı gerektiren, Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çerçevesinde hayata geçirdiğimiz Ulaştırma ve altyapı çalışmalarımızla 2053 Vizyonumuzun ve ‘Türkiye Yüzyılı’nın altyapısını, kısacası Türkiye’nin, gençlerimizin aydınlık geleceğini şimdiden hazırlıyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü; vatan ve millet sevgisinden yoksun, Ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere Yeni Türkiye’nin mesajıdır. ‘Ecdadımıza saygı, geleceğimize armağandır’” diyerek sözlerini tamamladı.