Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
"Çağ dışı bir ahlak anlayışı"
123456789
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Cinsel istismar nedeniyle gözaltı
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Yılmaz Erdoğan ve Cemre Ebüzziya
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
Sertab Erener: Sağlık sorunlarıyla boğuşuyordum
"Çağ dışı bir ahlak anlayışı"
123456789

Ek iş yapan öğretmen oranı yüzde 16.68!

Ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Başöğretmen olduğu 24 Kasım 1981 tarihinden bu yana kutlanan Öğretmenler Günü, bu yıl buruk geçiyor. Atanamayan ve özel sektörde çalışan öğretmenlerin çoğu, zor şartlarda düşük ücretlerle yaşam mücadelesi veriyor.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Başöğretmen olduğu 24 Kasım 1981 tarihinden bu yana kutlanan Öğretmenler Günü, bu yıl buruk geçiyor. Atanamayan ve özel sektörde çalışan öğretmenlerin çoğu, zor şartlarda düşük ücretlerle yaşam mücadelesi veriyor. Eğitim-İş Sendikası'nın yaptığı araştırmaya göre, öğretmenlerin yüzde 83.1’i yoksulluk sınırının altında hane gelirine sahip. Alım güçlerinin düşmesiyle ek iş arama ihtiyacı hisseden öğretmenlerin oranı yüzde 91'e ulaştı. Öğretmenlik mesleğiyle ilgili olmayan işler yapan öğretmenlerin oranı da yüzde 16.68 oldu.

Yıllardır atama bekleyen, özel sektörde düşük ücretlerle çalışan, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile getirilen uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanları nedeniyle itibarlarının zedelendiğini düşünen öğretmenler, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü tam manasıyla kutlayamıyor. 

Öğretmenlerin yüzde 61.40’ının geliri giderlerinden az

Eğitim-İş Sendikası'nın Öğretmenler Günü için yaptığı araştırma öğretmenlerin sorunlarını açıkça ortaya koydu. Araştırmaya yüzde 51.2’si kadın, yüzde 48.8’i erkek toplam 16 bin 96 öğretmen katıldı. Araştırma sonuçları şöyle:

- Kültürel faaliyetlere (tiyatro, sinema, konser vb.) katılan öğretmen oranı yalnızca yüzde 5.27. Bu soruya öğretmenlerin yüzde 66.78’i “katılmıyorum”, yüzde 27.94’ü ise “kısmen katılıyorum” yanıtını vermiş.

- Öğretmenlerin yüzde 22.64’ü ailesiyle dışarıda “hiç” yemek yemiyor. Ayda bir kez yiyenlerin oranı ise yüzde 63.43.

- Öğretmenlerin yüzde 37.83’ü hiç tatile gitmiyor. Tatili evinde ya da köyünde geçirenlerin oranı ise yüzde 97.

- Öğretmenlerin yüzde 61.40’ının geliri giderlerinden az.

- Alım güçlerinin düşmesiyle ek iş arama ihtiyacı hisseden öğretmen oranı yüzde 91. Öğretmenlik mesleği ile ilgili olmayan ek iş yapan öğretmen oranı ise yüzde 16.68.

- Yüzde 31.68’i “kısmen” olmak üzere öğretmenlerin yüzde 90’ı kredi kartı borcunu ödemekte zorlanıyor.

- Öğretmenlerin yüzde 31.89’unun çeşitli kişilere nakit borcu bulunuyor.

- Öğretmenlerin yüzde 94’ü kıyafet giderlerini karşılamakta güçlük çektiğini söylüyor.

- “Çocuklarımın eğitim ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyorum” diyen öğretmenlerin oranı yüzde 90’ı geçiyor.

- Öğretmenlerin yüzde 43’ünün her ay borç para bulması gerekiyor.

- “Maaşımın yetersizliği nedeniyle toplumdaki saygınlığım azalmaktadır” diyen öğretmen oranı yaklaşık yüzde 97. 

- Öğretmenlerin yüzde 93’ü maaşının düşüklüğü nedeniyle psikolojik sorunlar yaşıyor.

- Eğitim çalışanlarının yüzde 99.77’si eğitim-öğretime hazırlık ödeneğini yetersiz buluyor.

- Yüzde 77’si öğretmenler odasında kendini özgürce ifade edemediğinden yakınan öğretmenlerin yüzde 72’si görevden alınma korkusu yaşıyor.

- Öğretmenlerin neredeyse yüzde 100’ü mesleğin saygınlığının azaldığını düşünüyor.

- Mesleği bırakmayı düşünen öğretmenlerin oranı yüzde 60’a yakın.

- Öğretmenlerin yüzde 96’sı devlet okullarında eğitimin niteliğinin güç geçtikçe düştüğünü söylüyor. 

- Öğretmenlerin yüzde 83.1’i yoksulluk sınırı altında hane gelirine sahip.

- Öğretmenlik Meslek Kanunu ile öğretmenlere kariyer imkânı getirildiğini düşünen öğretmenlerin oranı sadece yüzde 1.42.

- Öğretmenlerin yüzde 97’si kanunun sorunlara çözüm getirmediğini düşünüyor.

- Öğretmenlik Meslek Kanunu ile itibarın artacağını düşünen öğretmen oranı sadece yüzde 0.81.

- “Uzman öğretmenlik” ve “Başöğretmenlik” unvanlarının öğretmenleri oyalama amaçlı ortaya atıldığına inanan öğretmen oranı yüzde 92.

- Yüzde 97 oranıyla unvan yerine ekonomik ve sosyal şartların iyileştirilmesini isteyen öğretmenlerin yüzde 96’sı, “Başöğretmenlik unvanı sadece Atatürk’e ait olarak kalmalıdır” diyor.