Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Bozkurt neyi temsil ediyor
Bozkurt neyi temsil ediyor
123456789
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Erdem Bayazıt'ın ölüm yıl dönümü
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Hatay'da 9 ayda tamamlanan duvar resimleri
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Anadolu’nun kayıp dili ‘Kalaşmaca’
Bozkurt neyi temsil ediyor
Bozkurt neyi temsil ediyor
123456789

Ünlü markalar çevrecilikte sınıfta kaldı

Business of Fashion'un çevre raporu açıklandı. Spor giyim ve sokak modası markaları sıralamanın en altında yer alıyor.

Haber Merkezi

ANKARA- Business of Fashion tarafından yayınlanan rapora göre, moda endüstrisinin borsada işlem gören en büyük 30 şirketi, Paris İklim Anlaşması’nın sosyal ve çevresel hedeflerinin ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya.

The Business of Fashion’ın Sürdürülebilirlik Yöneticisi Sarah Kent, “Küçük ilerlemeler kaydeden bazı öncü markalar olsa da, büyük resim umut verici değil. Sektörün sürdürülebilirlik performansı çok düşük” dedi.

Bugün moda markaları, özellikle de hızlı moda, genç nesiller başta olmak üzere, tüketicilerin ve hükümetlerin artan baskısıyla karşı karşıya.

İlk sırada Puma var

Dünya gazetesinden Didem Eryar Ünlü’nün yazısına göre Business Fashion tarafından yayınlanan “Sürdürülebilir Moda Endeksi 2022”, şirketlerin kamuya açıklanmış bilgilerini lüks, spor giyim ve cadde modası olmak üzere üç kategoride analiz ediyor.

Endeksin ilk sırasında 100 üzerinden 49 puan alan Puma yer alıyor. Puma’yı geçen yılın da lideri olan ve lüks oyuncular sıralamasında liderliğini sürdüren Kering izliyor.

Bu yıl araştırmaya yeni katılan Levi Strauss, H&M Group ve Burberry ise ilk sırada yer alan diğer markalar. Bu arada, en düşük puan alan şirketler endekse bu yıl yeni giren şirketler olarak dikkat çekiyor. Spor giyim ve sokak modası markaları ise sıralamanın en altında yer alıyor.

Endeksin en zayıf beş oyuncusu ise; URBN, Skechers, Fila Holdings, Anta ve HLA Group. Her bir marka 10’dan az puan almış durumda.

Rapor, düzenleyiciler ve tüketicilerin, markaların şişirilmiş taahhütlerini giderek daha fazla eleştirdiğine yer veriyor. Şirketlerin önündeki en büyük risk ise, güvenilirliklerini ve uzun vadeli değerlerine zarar vermek.

Rapora göre, moda sektörünün en iyi performans gösterdiği alan karbon emisyonlarının azaltımı; en düşük performansı gösterdiği alan ise atık azaltımı. Rapor bu noktada, endüstrinin alternatif iş modelleri geliştirmesi gerektiğinin altını çiziyor.

Kent ise şu yorumları yapıyor: “Bu, moda sektörünün yöneticileri için gerçekten zorlu bir süreç. Hissedarlarınızı memnun etmenin bir yolunu nasıl bulacaksınız? Üretimde büyümeyi teşvik etmeden, finansal büyümeyi nasıl sürdürebileceksiniz?”