Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Galatasaray'da Victor Nelsson planı
Galatasaray'da Victor Nelsson planı
Fenerbahçe'nin hazırlık maçlarının tarihleri açıklandı
Fenerbahçe'nin hazırlık maçlarının tarihleri açıklandı
İspanya, İtalya'ya fırsat vermedi
İspanya, İtalya'ya fırsat vermedi
123456789
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Trabzonspor'un teknik ekibinde ayrılık
Galatasaray'da Victor Nelsson planı
Galatasaray'da Victor Nelsson planı
Fenerbahçe'nin hazırlık maçlarının tarihleri açıklandı
Fenerbahçe'nin hazırlık maçlarının tarihleri açıklandı
İspanya, İtalya'ya fırsat vermedi
İspanya, İtalya'ya fırsat vermedi
123456789

Yapay zeka ve gazetecilik

75. Dünya Haber Medyası Kongresi, dünyadan bine yakın gazeteci, editör, medya yöneticisinin katılımıyla gerçekleşti.

Haber Merkezi

DANİMARKA - Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da 3 gün süren 75. Dünya Haber Medyası Kongresi (World News Media Congress) yapıldı.

Dünya Haber Yayıncıları Birliği (World Association of News Publishers) tarafından her sene düzenlenen bu kongre, bu sene Kopenhag'da WAN-IFRA tarafından Danimarka Medya Birliği/Danske Medier işbirliğiyle düzenlendi. Dünyanın dört bir yanından bine yakın editör ve medya yöneticisini bir araya gedi.

75'i aşkın ülkeden katılımcının bulunduğu bu kongrede, haber medyası sektöründeki zorluklar ve fırsatlar ele alındı, bu sene özellikle yapay zeka ile birlikte gazeteciliğin geleceğinin nasıl şekilleneceği konuşuldu.

Yapay zeka, Ukrayna ve özellikle Gazze'de yapılması mümkün olmayan gazetecilik ve Z kuşağının haberlerde neler aradığı konuşulan önemli konular arasındaydı.

Elbette kongrede ele alınan en kapsamlı konu yapay zekanın gazeteciliği nasıl dönüştüreceği sorusu idi. Yapay zeka ve özellikle de üretken yapay zeka çağı, haber merkezleri ve yayıncılar için önemli fırsatlar sunuyor. Yapay zeka, içerik oluşturmaya ve geliştirmeye yardımcı olurken, haber siteleri okuyucu deneyimini de bu yönde geliştirmek üzere çalışmalarda bulunuyor.

Birçok medya kuruluşu yapay zeka birimi oluşturmaya başladı, örneğin kongrede Associated Press'in Yapay Zeka Strateji (AI Strategy) Biriminin Yöneticisi Aimel Rinehart ve Danimarkalı medya şirketi JP/Politiken Yapay Zeka Birimi Başkanı Kasper Lindskow da bulunuyordu.

Haber merkezlerinde yeni formatlar bulmak için yapay zeka kullanılabiliyor, ancak birçoğumuz da yapay zekanın gazeteciliği nasıl riske atacağı endişesi de bulunuyor. Bu kapsamda konuşan WAN-IFRA CEO'su Vincent Peyrègne, yapay zekanın haber kuruluşlarının sürdürülebilirliğini olumlu yönde etkileyeceğini söyledi.


Peyrègne, "Tehlikeyi yeter ki çabuk kavrayın ve bunu kendi avantajınıza nasıl çevirebileceğinizi anlayın. OpenAI'nin, haber işinin temel taşı olan yüksek kaliteli gazeteciliği sağlamak için yapay zeka teknolojilerinin benimsenmesi yoluyla haber merkezlerine yardımcı olma desteğinden memnuniyet duyuyorum" diye ekledi.

WAN-IFRA'nın OpenAI ile işbirliği içinde olduğunu dile getiren Peyrègne, Avrupa, Asya ve Latin Amerika’dan 128 haber merkezinin buna dahil olduğunu söyledi.

Financial Times CEO'su John Ridding, Financial Times'ın OpenAI ile lisans anlaşması yaptığını duyuran ilk İngiliz medya kuruluşu olmasından bir ay sonra yaptığı açıklamada haber merkezlerinin yapay zeka ile birlikte çalışmaları konusunda ısrarcı olduğunu söyledi.

Ridding, FT'nin "erken davranan" olmak istediğini ancak aynı zamanda yapay zekanın potansiyel kullanım alanlarını ve etkisini anlamak, bunları genişletmek istediklerini dile getirdi.

Bugünlerin haber medyası için gerçek bir "belirleyici an" olduğunu kaydeden Ridding, yapay zekanın getirdiği fırsatların ve risklerin olduğunu altını çizdi. Ridding, FT'nin kurumsal müşterileri için akıllı brifingler sağlayan yapay zeka destekli bir soru-cevap aracı başlattığını açıkladı.

"Aracıların ortadan kalkması" ve okuyucularından haber mecralarından ayrılmasının şu anda haber endüstrisi için "en büyük tehdit" olduğu konusunda uyarıda bulunan Ridding, FT'nin bu nedenle kaliteli içerik ve araştırmalarını "iki katına çıkardığını" söyledi.

Ridding, yapay zekanın hayatımıza girmesiyle güvenilir, kaliteli insan yapımı gazeteciliğe sahip yayıncıların güçlü bir konumda olabileceğini söyledi ve şunları ekledi; "Çünkü tüm abartılara rağmen, yapay zeka çok fazla hata yapıyor ve gerçeklerin yanında yetersiz kalıyor. Kilit nokta ise, eğitim ve daha da önemlisi, doğrulama ve güvenilirlik" dedi.