Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789

TUSAŞ, ilk yerli eğitim uçaklarını üretecek

THY ile TUSAŞ arasında 20 adet tek motorlu pilot eğitim uçağı üretilmesi için yapılan anlaşmanın imza töreni yapıldı.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ), Türkiye'nin bayrak taşıyıcı havayolu şirketi Türk Hava Yolları (THY) ile çok anlamlı bir anlaşmaya imza attı. İmzalanan anlaşma kapsamında TUSAŞ tarafından THY'nin pilot eğitimlerinde kullanması amacıyla yerli ve milli uçak üretilecek.

THY'nin yüzde 100 iştiraki Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme AŞ (TAFA-Turkish Airlines Flight Academy) ile TUSAŞ arasında 20 adet tek motorlu pilot eğitim uçağı üretilmesi için yapılan anlaşmanın imza töreni, THY Genel Müdürlük Binası'nda gerçekleştirildi.

10 YILDA 11 BİN PİLOTA İHTİYAÇ VAR

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, daha önce onlarca kontrat imzaladıklarını kaydederek, daha önce imzaladıkları hiçbir kontratta bu kadar heyecanlanmadıklarını söyledi. THY'nin 10 yılda 11 bin pilota ihtiyaç duyacağını dile getiren Bolat, dünya genelinde gelecek 10 yıldaki ihtiyacın ise 300 bin olarak hesaplandığını anlattı. Bolat, bu pilotların uçuş okullarınca yetiştirileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Baktığımızda uçuş okullarının kapasiteleri belli. Türkiye'ye baktığımızda şu anda 201 pilot yetiştiriyoruz yılda, 400'e yakın da diğerleri yetiştiriyor toplam 600. Bizim ihtiyacımız ortalama 1.000. Demek ki yılda yetiştirmek için 400-500 daha pilota ihtiyacımız var. Burada da en önemli darboğaz uçak. Şu anda verdiğimiz uçakların siparişleri 2026'da geliyor."

"DIŞA BAĞIMLILIK AZALACAK"

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil de bu anlaşmanın sivil uçak projesine girişlerinin imzası olacağını belirterek, edindikleri tecrübelerin ardından sivil pilotları yetiştirmek amacıyla TAFA ile güçlerini birleştirdiklerini kaydederek, şu bilgileri verdi:

THY'nin pilot eğitimlerini karşılayacak, muadillerine göre üstün performans ve uçuş kalitesine sahip, bu yetkinliklerde en son teknoloji aviyonik sistemlerle donatılmış, uzun ömürlü eğitim uçaklarını yerli ve milli imkanlarımızla tesislerimizde üreteceğiz. Uçakların Türk Hava Yolları envanterine katılması ile birlikte bu hususta da dışa bağımlılığımızı önemli ölçüde azaltmış olacağız. Bugün Türk havacılığını her alanda dünya ile yarışır hale getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz ifadesini kullandı.

Toplantıda verilen bilgiye göre, TAFA'da kullanılan mevcut ve alternatif uçak tipleri üreticileri ile yapılan görüşmeler sonucunda, uçak tedarikinde orta ve uzun vadede küresel çapta sıkıntılar yaşanacağı anlaşıldı.