Serhat Akın'a silahlı saldırı
Serhat Akın'a silahlı saldırı
Konsere gitmek lüks tüketim mi
Konsere gitmek lüks tüketim mi
Golle dönen Icardi'den PAOK maçı yorumu.
Golle dönen Icardi'den PAOK maçı yorumu.
Yunus Akgün'den 2000 yılı göndermesi:
Yunus Akgün'den 2000 yılı göndermesi: "Bu kupaya yine talibiz"
123456789
Serhat Akın'a silahlı saldırı
Serhat Akın'a silahlı saldırı
Konsere gitmek lüks tüketim mi
Konsere gitmek lüks tüketim mi
Golle dönen Icardi'den PAOK maçı yorumu.
Golle dönen Icardi'den PAOK maçı yorumu.
Yunus Akgün'den 2000 yılı göndermesi:
Yunus Akgün'den 2000 yılı göndermesi: "Bu kupaya yine talibiz"
123456789

Türkiye'nin ilk yerli troleybüsü

Türkiye’nin ilk yerli "yüksek teknoloji bataryalı troleybüs"ü dünya pazarına girmeye hazırlanıyor.

Gülara Subaşı

ANKARA- Türk firması Bozankaya'nın üretim ve tasarımında yüzde yüz Türk mühendislerin çalıştığı troleybüs projesi, Şanlıurfa'da yola çıkmaya hazırlanıyor. Bataryalı çevreci troleybüsler, dünyaya da ihraç edilecek.

Türk firması Bozankaya'nın üretimini gerçekleştirdiği, tasarımı ve üretimi yüzde 100 Türk mühendisliği imzası taşıyan araçlar, katener hattı olmadan (elektrik besleme hattı) hareket halindeyken şarj edilebilen bataryaları sayesinde sınırsız menzile sahip olacak.


Çevre dostu, sıfır karbon emisyonu, enerji tasarrufu özellikleriyle öne çıkan bataryalı troleybüsler, trafik yoğunluğu ve hava kirliliği yüksek, tarihi yapıların yer aldığı metropollerde ideal ulaşım çözümlerinden biri olarak gösteriliyor.

Hem yurt dışına ihraç edilecek hem de ülke içinde kullanılacak araçlar Şanlıurfa için özel olarak üretildi. 12 araçlık filonun tamamının 2023 yılında hizmete sunulması planlanıyor.


Bataryalı troleybüs projesi, Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü üreten, ilk yerli raylı sistem ve metro ihracatı ile ilk yerli sürücüsüz metroyu hayata geçiren Bozankaya A.Ş tarafından hayata geçirildi.

Şanlıurfa için özel üretilen ve 12 araçtan oluşacak filonun ilk troleybüsü teslim edildi. Filonun tamamının 2023 yılında hizmeti girmesi planlanıyor.

Kontrol sistemleri ve yazılımı dahil tamamen yerli teknoloji ürünü bataryalı troleybüsler, Bozankaya’nın Ankara Sincan 1. Organize Sanayi Bölgesi’nde 100 bin metrekarelik alanda kurulu üretim merkezinde geliştirildi.


Katener hattına bağlı kalmadan bataryası ile azami 50 km menzile ulaşabilen araçlar, hareket halindeyken şarj edilebilen bataryaları sayesinde sınırsız menzile ulaşabiliyor. Bu sayede, yakıt, zaman ve bakım masrafından tasarruf sağlanıyor.

Troleybüsler dizel araçlara göre bir günde yüzde 40’e varan yakıt tasarrufu sağlarken bu oran bakımda yüzde 80’lere çıkıyor. Bu tasarrufların ekonomik karşılığı sadece yakıtta, Şanlıurfa için yılda 3,5 milyon TL’ye karşılık geliyor.

Sıfır karbon emisyonu

7/24 çalışabilmesi, sıfır karbon emisyonu, enerji tasarrufu ve bataryalı bir sisteme sahip olması gibi özellikleriyle fark yaratan troleybüsler, iklim değişikliği ile mücadelede de öne çıkıyor.

Toplu taşımadaki karbon emisyonunu azaltacak çözümler sunan yeni nesil troleybüsler, Paris İklim Anlaşması’nın koşullarını yerine getirmek için avantaj oluşturacak.

Kültürel miras dostu

Troleybüslerin Şanlıurfa'da tercih edilmesinin bir nedeni de şehrin kültürel miras alanlarına sahip olması. Bu tarz ulaşım araçları için elverişli bir coğrafya olmayan Şanlıurfa için özel olarak üretilen troleybüsler, titreşimsiz ve gürültüsüz elektrikli motorları sayesinde, şehirdeki tarihi dokuya zarar vermeyecek şekilde tasarlandı. Güzergâhının tarihi yapılar arasında ve sit alanları üzerinde kurulu dar sokakları takip etmesi sebebiyle şehre özel üretilen troleybüsler, kültürel mirasa zarar vermeden ulaşım ihtiyacını karşılayacak.

Şanlıurfa’nın iklim şartlarına özel özelliklere sahip olan araçlarda, 60 derece sıcaklığa kadar soğutacak bir tropikal klima da mevcut.

"Sürdürülebilir bir dünya için"


Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, troleybüs projesiyle yenilikçi, çevre dostu ve karbon salınımını asgariye indirgeyen üretimleriyle "sürdürülebilir bir dünya" için çalıştıklarını kaydetti.

Günay, “Elektrikli ticari araç üretimi konusunda Türk teknolojisini hem ülkemizde hem de dünyada temsil etmekten gurur duyuyoruz. AR-GE’ye çok ciddi yatırım yapıyoruz. Müşteriye özel, ihtiyaçlara uygun tasarım ve üretim yapıyoruz" dedi.

Troleybüslerin katener hattına bağlı kalmadan ihtiyaç duyulan tüm güzergâhlarda çalışabilmesi ile trafik sorunlarının çözümünde önemli rol oynayacağına dikkat çeken Günay, "Yüzde 100 yerli, yüzde 100 Türk mühendisliği eseri olan araçlarımızla Türk teknolojisini hem yurt içi hem de yurt dışında temsil etmekten dolayı mutluyuz” ifadelerini kullandı.