Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789

Mobil oyun satışları düştü

2023 oyun satışı raporuna göre, mobil oyun satışları son dört yılın en düşük rakamlarını gördü.

AZE Haber Ajansı

İSTANBUL - Türkiye'de oyun yapımcıları ve yerli oyun sayılarının artmasına karşın mobil oyun sektöründe 2023 yılında gerileme gözlemlendi.2023 Türkiye oyun pazarındaki değişimler detaylı incelendiğinde, önceki yıllara göre bir düşüş yaşandığını gözlemlendi. Özellikle 2019'dan itibaren hızla yükselen oyun alışverişleri, 2022'ye kadar mobil oyunların etkisiyle zirve yapmıştı ancak 2023'te, döviz kurlarındaki artış ve oyun yapımcılarının Türkiye'ye özel aldığı olumsuz kararlarla birlikte negatif bir ivme yaşandı. Bu olumsuz tabloya rağmen PC oyunları bu yıl da artış gösterdi. 2023 yılında satışların bir önceki yıla göre düşük olmasının en büyük nedeni mobil oyun satışlarındaki gerileme olarak gösterilebilir.

2023 yılında mobil oyunlar, geçtiğimiz yıla göre %14’lük bir düşüşle son dört yılın en düşük satış rakamlarını gördü. Bunda döviz kurlarındaki artış ve birçok mobil oyun firmasının Türkiye’ye özel yerelleştirme yapmaması etkili olmuş gibi gözüküyor. Mobil oyunlardaki alışverişlerin çoğunluğu ise -geçen yıl olduğu gibi yine- Google Play, yani Android tabanlı mobil cihazlar üzerinden yapıldı fakat önceki ylın %88’lik satış oranı %58’e geriledi. iOS tabanlı mobil cihazlar ise büyük bir yükselişle satışlardan %42’lik bir pay aldı.

2021 yılında dramatik bir düşüş yaşayarak yüzde 20 seviyelerine gerileyen PC oyun satışları 2023 yılında yeniden ayağa kalkarak yüzde 30 seviyelerine kadar yükseldi. Benzer şekilde Playstation, Xbox, Nintendo gibi markaların yer aldığı konsol oyunları da 2021'de yüzde 19, 2020'de ise yüzde 20 seviyelerinde kalmıştı. 2023'ü ise 5 puanlık yükselişle yüzde 25 ile tamamladı. Bu süreçte mobil oyun satış payı ise yüzde 45'e geriledi.